W jaki sposób informacje przestrzenne mogą wspierać zarządzanie? Nowe możliwości prezentuje J. Francica – redaktor Directions Media.

www.intelligententerprise.com

Rozwinięte przez Google czy Microsoft oprogramowanie bazujące na zdjęciach satelitarnych i lotniczych oraz informacjach drogowych spowodowało, że wielu menedżerów zapragnęło spojrzeć na działalność własną, klientów i konkurentów z lotu ptaka. Jednak zintegrowanie narzędzi geoprzestrzennych z systemami analizy danych biznesowych (BI) oferuje znacznie szersze możliwości. Wspomaganie wyboru lokalizacji nowych zakładów, sklepów i magazynów na podstawie danych demograficznych, optymalizowania tras i czasu przejazdów czy też śledzenia przemieszczania się transportów i przedstawicieli handlowych dzięki systemowi GPS – to tylko niektóre z nich.

Przyszłość łączenia informacji geoprzestrzennych z danymi biznesowymi leży – zdaniem J. Shramy z Oracle – w integracji z systemami podejmowania decyzji w czasie rzeczywistym. Pionierska koncepcja sieci czujników śledzących przemieszczanie się zapasów jest już rozwijana przez WalMart.

Choć przetwarzanie w czasie rzeczywistym danych biznesowych i informacji np. o pogodzie i ruchu ulicznym jest już na wyciągnięcie ręki, konieczne jest jeszcze wykazanie, że tak generowane prognozy i na ich podstawie podejmowane decyzje operacyjne przełożą się na wzrost wartości organizacji. Gdy tak się stanie, lokalizacja znajdzie miejsce w pierwszym szeregu kluczowych czynników sukcesu przedsiębiorstw.

Zobacz również

Monitorowanie strategii: Klucz do sukcesu i długoterminowego rozwoju firmy

Monitorowanie strategii: Klucz do sukcesu i długoterminowego rozwoju firmy

Monitorowanie strategii firmy to kluczowy element zarządzania, który pozwala na ścisłe śledzenie postępów w realizacji zamierzonych celów oraz dostosowywanie działań w odpowiedzi na zmieniające się warunki rynkowe. Bez skutecznego monitorowania nawet najlepiej opracowana strategia może okazać się niewystarczająca. W artykule tym szczegółowo omówimy znaczenie monitorowania strategii, metody i narzędzia, jakie można wykorzystać, a także najlepsze praktyki, które zapewnią efektywne zarządzanie i realizację celów strategicznych firmy.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 10/2024

Analiza przedwdrożeniowa – klucz do sukcesu w procesie implementacji

Analiza przedwdrożeniowa – klucz do sukcesu w procesie implementacji

Analiza przedwdrożeniowa to jeden z najważniejszych etapów w procesie implementacji nowych rozwiązań informatycznych, systemów zarządzania lub technologii w organizacji. Jest to faza, która poprzedza wdrożenie właściwego systemu i ma na celu dokładne zrozumienie potrzeb biznesowych, ocenę istniejących procesów oraz przygotowanie gruntu pod skuteczną realizację projektu.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.