W jaki sposób informacje przestrzenne mogą wspierać zarządzanie? Nowe możliwości prezentuje J. Francica – redaktor Directions Media.
www.intelligententerprise.com
Rozwinięte przez Google czy Microsoft oprogramowanie bazujące na zdjęciach satelitarnych i lotniczych oraz informacjach drogowych spowodowało, że wielu menedżerów zapragnęło spojrzeć na działalność własną, klientów i konkurentów z lotu ptaka. Jednak zintegrowanie narzędzi geoprzestrzennych z systemami analizy danych biznesowych (BI) oferuje znacznie szersze możliwości. Wspomaganie wyboru lokalizacji nowych zakładów, sklepów i magazynów na podstawie danych demograficznych, optymalizowania tras i czasu przejazdów czy też śledzenia przemieszczania się transportów i przedstawicieli handlowych dzięki systemowi GPS – to tylko niektóre z nich.
Przyszłość łączenia informacji geoprzestrzennych z danymi biznesowymi leży – zdaniem J. Shramy z Oracle – w integracji z systemami podejmowania decyzji w czasie rzeczywistym. Pionierska koncepcja sieci czujników śledzących przemieszczanie się zapasów jest już rozwijana przez WalMart.
Choć przetwarzanie w czasie rzeczywistym danych biznesowych i informacji np. o pogodzie i ruchu ulicznym jest już na wyciągnięcie ręki, konieczne jest jeszcze wykazanie, że tak generowane prognozy i na ich podstawie podejmowane decyzje operacyjne przełożą się na wzrost wartości organizacji. Gdy tak się stanie, lokalizacja znajdzie miejsce w pierwszym szeregu kluczowych czynników sukcesu przedsiębiorstw.