Powszechna informatyzacja stała się czymś naturalnym i oczywistym. Branża usług informatycznych wciąż rośnie, wprowadza innowacje i coraz bardziej uzależnia od siebie procesy biznesowe. Przedsiębiorstwa nie są już w stanie uciec od „tak zwanego IT”. Uzależnienie organizacji od technologii teleinformatycznych wymusza na nich świadome i konsekwentne zarządzanie tymi technologiami w celu optymalizacji poziomu otrzymywanych i świadczonych usług IT, mając jednocześnie na uwadze pełną świadomość dotyczącą dostępnych limitów i kosztów z tym związanych.
Tradycyjne podejście do zarządzania (planowanie, koordynowanie, motywowanie, kontrolowanie) nie nadąża za dynamiką zmian, które przynosi branża usług teleinformatycznych. Ponadto wyzwaniem staje się złożoność oraz technologiczne powiązania pomiędzy usługami IT, na których polega organizacja. Rynek nie znosi próżni, a potrzeba jest matką wynalazku – przedsiębiorstwa na całym świecie podejmują się podążania najlepszymi praktykami w zarządzaniu usługami IT próbując z większymi lub mniejszymi sukcesami wdrożyć u siebie rozwiązania oparte o ITIL.
Pozostałe 94% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.