Informatyczny lek na kryzys

Tekst otwarty nr 4/2009

Co nowego zaoferują użytkownikom systemy Business Intelligence (BI) w najbliższej przyszłości? Tendencje rozwojowe przedstawia D. Stodder z Ventana Research.

www.intelligententerprise.com

Setki miliardów dolarów temu - w czasach sprzed „kredytowego krachu” - ogłoszono rewolucję w funkcjonowaniu przedsiębiorstw dzięki możliwościom systemów BI. Identyfikowanie niedostrzegalnych relacji ekonomicznych i przekazywanie użytkownikom „sztych na miarę” raportów miało odkryć nowe szanse biznesowe..., ale niestety, nie uchroniło organizacji od negatywnych skutków kryzysu. Oczywiście trudno wyobrazić sobie powrót przedsiębiorstw do prymitywnych rozwiązań informatycznych, jednak odbudowa wiary w nowe technologie wymagać będzie od branży IT szeregu zmian.

Po pierwsze, istotne jest - wzorem systemów typu „open source” - zwiększenie roli użytkowników w kształtowaniu nowych produktów poprzez otwartość informacyjną odnośnie do ich cech funkcjonalnych oraz ujednolicenie standardów budowania systemów. Możliwość pozyskania oprogramowania niższym kosztem i jego „samodzielnego” dostosowania do potrzeb organizacji jest rozsądną alternatywą dla drogich, nie zawsze elastycznych i zbyt wolno modyfikowanych, „gotowych” aplikacji.

Po drugie, od systemów wspomagania zarządzania oczekiwać się będzie intuicyjnego wyszukiwania informacji oraz dzielenia się nimi. Dzięki „oswojeniu” systemów BI przez użytkowników będą oni wykorzystywali oferowane możliwości w znacznie większym stopniu niż dotąd. W końcu, niezbędna jest integracja narzędzi zarządzania przedsiębiorstwem z tymi wspomagającymi realizację projektów. Kryzys finansowy obnażył wiele sytuacji, w których strategia przedsiębiorstwa i cele projektów były „konkurencyjne”, powodując nieefektywne wykorzystanie zasobów i odnoszenie sukcesów na jednych polach kosztem porażek w innych obszarach.

Zobacz również

Monitorowanie strategii: Klucz do sukcesu i długoterminowego rozwoju firmy

Monitorowanie strategii: Klucz do sukcesu i długoterminowego rozwoju firmy

Monitorowanie strategii firmy to kluczowy element zarządzania, który pozwala na ścisłe śledzenie postępów w realizacji zamierzonych celów oraz dostosowywanie działań w odpowiedzi na zmieniające się warunki rynkowe. Bez skutecznego monitorowania nawet najlepiej opracowana strategia może okazać się niewystarczająca. W artykule tym szczegółowo omówimy znaczenie monitorowania strategii, metody i narzędzia, jakie można wykorzystać, a także najlepsze praktyki, które zapewnią efektywne zarządzanie i realizację celów strategicznych firmy.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 10/2024

Analiza przedwdrożeniowa – klucz do sukcesu w procesie implementacji

Analiza przedwdrożeniowa – klucz do sukcesu w procesie implementacji

Analiza przedwdrożeniowa to jeden z najważniejszych etapów w procesie implementacji nowych rozwiązań informatycznych, systemów zarządzania lub technologii w organizacji. Jest to faza, która poprzedza wdrożenie właściwego systemu i ma na celu dokładne zrozumienie potrzeb biznesowych, ocenę istniejących procesów oraz przygotowanie gruntu pod skuteczną realizację projektu.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.