Jako konsumenci, zastanawiając się nad kupnem jakiegoś dobra, zadajemy szereg pytań, żeby sprawdzić, czy nasza decyzja będzie racjonalna i czy dany towar spełni nasze oczekiwania. Kryterium ceny jest tylko jednym z wielu, na podstawie którego opieramy nasz wybór. W przypadku podmiotów, które interesują się nabyciem innych przedsiębiorstw poszukiwanie odpowiedzi na pytanie, czy dany zakup będzie trafiony odbywa się w oparciu o procedurę due diligence (w skrócie nazywanym DD).
Jest to usługa, której głównym celem jest zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do oceny nabywanego przedsiębiorstwa, a jej efektem jest raport ułatwiający potencjalnemu inwestorowi podjęcie decyzji. Chociaż mechanizm due diligence może przypominać klasyczny audyt w rozumieniu badania sprawozdania finansowego zdefiniowanego w ustawie o rachunkowości, to obie usługi znacząco się różnią. Tabela przedstawia zestawienie zawierające porównanie audytu i DD w wybranych obszarach.
Pozostałe 93% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.