Kierownicy projektów, sponsorzy, dyrektorzy portfeli lub programów projektów oraz personel biur projektów wykonują pracę, której charakter często bywa źródłem konfliktów z controllerami finansowymi i księgowymi. Zarzewiem sporów są przede wszystkim duże odchylenia wykonania od planów. Jednym ze źródeł problemów jest niewłaściwy moment rejestracji projektu w księgach oraz nieprawidłowe powołanie budżetu projektu w kontekście pozostałych budżetów organizacji. Problemy kumulują się w przypadku powołania struktury wieloprojektowej. W rezultacie kreowane są de facto centra odpowiedzialności z nieokreśloną definicją, najczęściej słabo pasujące do reszty centrów odpowiedzialności czy, szerzej, zasad controllingu operacyjnego w organizacji. Nadto doświadczenia z bardziej przewidywalnego świata procesów prowadzą na manowce.
Pozostałe 97% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu