Każda działalność gospodarcza jest narażona na różnego rodzaju zagrożenia, czyli ryzyka pochodzące z wewnątrz i zewnątrz organizacji, gdyż żadna firma nie działa w próżni. Brak systemu zarządzania ryzykiem w organizacji tymczasowo nie spowoduje negatywnych skutków, gdyż może się to przykładowo zbiec w czasie z pozytywnymi uwarunkowaniami, jednak na dłuższą metę system zarządzania ryzykiem jest niezbędny.
Co oznacza termin „ryzyko”? Ryzyko jest definiowane jako możliwość wystąpienia zdarzeń zarówno negatywnych, jak i pozytywnych, które mogą mieć znaczący wpływ na osiągnięcie celów, które sobie organizacja stawia. Ryzyko mierzone jest w kategoriach następstw i prawdopodobieństwa: następstwa mogą być przykładowo dramatyczne, ale prawdopodobieństwo małe lub odwrotnie. Możliwe kombinacje skutków ryzyk i prawdopodobieństwa ich wystąpienia przedstawia rysunek.
Pozostałe 92% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.