O czym powinni pamiętać mali przedsiębiorcy szukający kapitału? Rad udzielają eksperci portalu AllBusiness.com.

www.allbusiness.com

Złe zarządzanie określa się jako podstawową przyczynę upadku małych firm, ale nieodpowiednie w wielkości lub czasie finansowanie jest niemniejszym zagrożeniem. Zanim sięgnie się po środki na rozbudowę biznesu warto postawić sobie kilka pytań. Czy dodatkowy kapitał jest faktycznie potrzebny – a może wystarczy lepiej gospodarować dostępnymi środkami? Jak pilna jest potrzeba finansowania – czy można zaczekać i rozważyć różne scenariusze działania, czy też konieczne jest sięgnięcie po najłatwiej dostępny, ale droższy kapitał? Jakie jest ryzyko działalności i sytuacja branży – a zatem jak drogi będzie kredyt? W końcu, czy mamy dobry biznesplan, którego realizację pozyskane środki mają umożliwić – czyli jakie są perspektywy na zwrot z inwestycji?

Należy mieć także na uwadze odmienne mechanizmy zaangażowania finansowego przez różne grupy potencjalnych inwestorów. Banki oceniają przede wszystkim ryzyko i zwykle niechętnie udzielają długoterminowych kredytów młodym firmom. Liczyć można raczej na krótkoterminowe pożyczki na sfinansowanie określonych inwestycji. Z drugiej strony kapitał wysokiego ryzyka wyszukuje 3–5-letnich jednostek działających w rozwojowych branżach. Spośród tysięcy kandydatów na wsparcie mogą liczyć tylko ci, którzy rokują nadzieje na dynamiczny rozwój i wysoki zwrot z inwestycji.

Należy także pamiętać, iż inwestorzy wysokiego ryzyka mogą ingerować w sposób kierowania przedsiębiorstwem, gdy ich lokata kapitału nie przynosi spodziewanych zysków. Ostatecznie pozostają jeszcze rodzina i znajomi. Ale nikt nie chciałby przecież roztrwonić oszczędności kilku pokoleń.

Zobacz również

Monitorowanie strategii: Klucz do sukcesu i długoterminowego rozwoju firmy

Monitorowanie strategii: Klucz do sukcesu i długoterminowego rozwoju firmy

Monitorowanie strategii firmy to kluczowy element zarządzania, który pozwala na ścisłe śledzenie postępów w realizacji zamierzonych celów oraz dostosowywanie działań w odpowiedzi na zmieniające się warunki rynkowe. Bez skutecznego monitorowania nawet najlepiej opracowana strategia może okazać się niewystarczająca. W artykule tym szczegółowo omówimy znaczenie monitorowania strategii, metody i narzędzia, jakie można wykorzystać, a także najlepsze praktyki, które zapewnią efektywne zarządzanie i realizację celów strategicznych firmy.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 10/2024

Analiza przedwdrożeniowa – klucz do sukcesu w procesie implementacji

Analiza przedwdrożeniowa – klucz do sukcesu w procesie implementacji

Analiza przedwdrożeniowa to jeden z najważniejszych etapów w procesie implementacji nowych rozwiązań informatycznych, systemów zarządzania lub technologii w organizacji. Jest to faza, która poprzedza wdrożenie właściwego systemu i ma na celu dokładne zrozumienie potrzeb biznesowych, ocenę istniejących procesów oraz przygotowanie gruntu pod skuteczną realizację projektu.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.