Umowy SLA (ang. Service Level Agreement) są umowami coraz częściej występującymi w obrocie prawnym, w szczególności w sektorze IT. Jak poprawnie skonstruować taką umowę?

Umowa SLA to rodzaj umowy, którą definiuje się jako umowę określającą gwarantowany poziom świadczonych usług. Umowa ta zawierana jest najczęściej łącznie z inną umową (umową główną), której przedmiotem jest dostarczenie usługi lub innego przedmiotu, w szczególności niematerialnego (np. oprogramowania), ale strony umowy głównej mogą zawrzeć umowę SLA także w późniejszym okresie. Głównym celem zawarcia umowy SLA jest ustalenie przez strony poziomu dostępności usługi (czy też dopuszczalnego poziomu jej niedostępności) oraz zasad odpowiedzialności za naruszenie przez usługodawcę postanowień dotyczących obowiązku zapewnienia dostępności usługi.

Pozostałe 92% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Akt o usługach cyfrowych w praktyce

Akt o usługach cyfrowych w praktyce

Czym jest Akt o usługach cyfrowych i kogo dotyczy? Kogo dotyczy regulacja i w jakim zakresie? Jak jego uchwalenie wpływa na obowiązki polskich dostawców usług elektronicznych?

Czytaj więcej

Uchwały podejmowane przez właścicieli w spółkach kapitałowych

Uchwały podejmowane przez właścicieli w spółkach kapitałowych

Właściciele w spółkach kapitałowych mogą podejmować uchwały na zgromadzeniu wspólników (w przypadku spółek z ograniczoną odpowiedzialnością) lub na walnym zgromadzeniu (w przypadku spółek akcyjnych i prostych spółek akcyjnych).

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.