Controlling zajmuje się przyszłością, lepszą przyszłością. Wyprzedza błędy, zapobiega zamiast leczyć i wspiera rozwój organizacji. Pozwala oswoić przyszłość organizacji (jednostki biznesowej, działu etc.), tak aby ta sprawniej i skuteczniej realizowała sobie właściwe cele. Controlling skupia się na przyszłości i wyprzedza problemy, a kontrola to forma nadzoru i dotyczy działań w przeszłości. Tak w moich oczach amatora wygląda rola controllingu. Ma on wspierać skuteczne funkcjonowanie organizacji poprzez usprawnianie procesów sprzężeń zwrotnych. Dlatego można myśleć o controllingu jako o elemencie tworzonego przez organizację systemu cybernetycznego, zapewniającym mechanizm autokorekcyjny, tak potrzebny do jej właściwego funkcjonowania.
Pozostałe 96% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu