ETYKA (ethics) – jedna z dziedzin filozofii, ukazująca różnice między dobrem a złem. Słowo to wywodzi się z greckiego „ethos” i oznacza zwyczaj, obyczaj. Dziedzina wiedzy, która zajmuje się obszarem związanym z uczciwością w życiu codziennym i zawodowym. Ma  na celu sprecyzowanie określonych sposobów zachowania, ustalenie wskaźników oceny postępowania oraz wyznaczenie pewnych zasad, które z moralnego punktu widzenia mogą być określone jako dobre lub złe.

Jestem etyczny – o uczciwości w pracy

„Postępuj według takiej zasady, którą mógłbyś uczynić prawem powszechnym”
Immanuel Kant – niemiecki filozof

We współczesnym świecie etyka stała się drogowskazem zarówno dla przedsiębiorców, jak i dla pracowników. Jest to jedyny słuszny kierunek. Jednak w takim przypadku, gdy wszystko zostaje sformalizowane, trudno mówić o moralności wypływającej z poczucia odpowiedzialności lub sumienia. Właściwe postępowanie sprowadza się do stosowania wyznaczonych reguł.

Pozostałe 88% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Podatek wyrównawczy

Podatek wyrównawczy

Podatek wyrównawczy stanowiący dochód budżetu państwa może dotyczyć jednostek składowych grup międzynarodowych (globalny podatek wyrównawczy) lub jednostek składowych grup krajowych (krajowy podatek wyrównawczy), a także niedostatecznie opodatkowanych zysków (podatek wyrównawczy od niedostatecznie opodatkowanych zysków). Zasady opodatkowania tym podatkiem reguluje ustawa o opodatkowaniu wyrównawczym jednostek składowych grup międzynarodowych i krajowych.

Czytaj więcej

Dark patterns nie umarły, ale Twoja reputacja może. UX‑grzeszki, które naruszają prawo

Dark patterns nie umarły, ale Twoja reputacja może. UX-grzeszki, które naruszają prawo

Współczesna sprzedaż online nie rozgrywa się wyłącznie na poziomie cen, dostępności czy logistyki. W coraz większym stopniu kluczowym polem walki o klienta – i przedmiotem oceny przez regulatorów – staje się interfejs użytkownika. To właśnie tam podejmowane są decyzje zakupowe. Tam rozgrywa się subtelna gra między „pomocą” a „presją”, między „ułatwieniem” a „manipulacją”. Są tacy, którzy twierdzą, że sukces w e-commerce to kwestia właściwego algorytmu i designu, który prowadzi użytkownika za rękę jak wykwalifikowany sprzedawca. Problem zaczyna się pojawiać, gdy ta ręka ściska nadgarstek klienta zbyt mocno.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.