Stopień wykorzystania inteligencji emocjonalnej nadal jest niewielki w sferze negocjacji. Okazuje się jednak istotny w środowisku biznesowym, obok takich obszarów, jak przywództwo, tworzenie zespołów i zarządzanie zasobami ludzkimi. Autocoaching może pomóc osiągnąć zadowalający poziom inteligencji emocjonalnej.
Dzisiaj koncepcja inteligencji emocjonalnej jest powszechnie znana, głównie dzięki pracom psychologa Daniela Golemana. Za punkt wyjścia przyjął on, sformułowaną przez badaczy Petera Saloveya z Yale University i Johna D. Mayera z University of New Hampshire, definicję inteligencji emocjonalnej jako „zdolności do obserwacji własnych odczuć i emocji, a także emocji i odczuć innych, rozpoznawania ich oraz wykorzystywania tej wiedzy do kierowania własnym procesem myślowym i własnymi działaniami”1.
Pozostałe 90% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.