Pracując z różnego rodzaju danymi często dochodzimy do momentu, w którym mamy stworzoną tabelę przestawną, którą potrzebujemy dalej analizować. Okazuje się, że mamy do tego szereg narzędzi, które warto wykorzystywać.

Obliczanie udziałów procentowych

Załóżmy, że mamy dane dotyczące wartości sprzedaży poszczególnych towarów w poszczególnych regionach, osiągniętej przez poszczególnych handlowców. Fragment takich danych jest pokazany na rysunku 1.

Na podstawie tych danych chcemy teraz znaleźć informację, jakim procentem całkowitej wartości sprzedaży była sprzedaż w poszczególnych regionach. Aby to móc uzyskać, musimy zacząć od stworzenia tabeli przestawnej, pokazującej łączną wartość sprzedaży w poszczególnych regionach. Taką tabelę przestawną pokazuje rysunek 2.

Teraz wystarczy na dowolnej liczbie w tabeli przestawnej kliknąć prawym przyciskiem myszy i wybrać opcję „Pokaż wartości jako”, a następnie „% sumy końcowej”. Dostaniemy tabelę przestawną taką, jaka pokazana jest na rysunku 3.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Zobacz również

Planowanie produkcji w Excelu

CiRZ_5-6_57.jpg

Czy twoja firma albo branża jest specyficzna? Z pewnością. Twój proces planowania również. Jednak wiele firm wspólnie może powiedzieć „mamy problem z planowaniem”, a może nawet bardziej „nie mamy planowania”. Jak się okazuje znaczna część firm korzysta z systemów klasy ERP, ale wciąż bardzo mała liczba wykorzystuje moduł produkcyjny, a tym bardziej planowanie. Dlaczego tak się dzieje? Właśnie ze względu na specyfikę procesu planowania.

Czytaj więcej

Model analizy efektywność inwestycji w akcje spółki

CiRZ_5-6_37.jpg

W niniejszym artykule prezentujemy kompleksowy model, który w uniwersalny sposób łączy ocenę z perspektywy wejścia, utrzymywania i wyjścia z inwestycji oraz umożliwiający porównywanie danej klasy aktywów pod względem zakładanych parametrów inwestycji.

Czytaj więcej

Marża, narzut, koszty, zysk oraz obroty na przykładzie e‑commerce

CiRZ_5-6_33.jpg

Bardzo często prowadząc firmę (może to być sklep internetowy oferujący dowolny rodzaj usług czy towarów, ale też każdy inny rodzaj działalności) stajemy przed pytaniem, czy nasza działalność jest opłacalna. Na takie pytanie odpowiadają również analitycy, pracownicy działów finansowych itp. W niniejszym artykule zobaczymy, jak obliczać niektóre wielkości wykorzystując Excela, tak aby nie tylko ocenić opłacalność danego biznesu, ale również zdecydować, ile towarów trzeba sprzedać, aby osiągnąć zakładany zysk (lub też ile towarów trzeba sprzedać, aby „wyjść na zero”).

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama