Na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci marketing przeszedł daleką ewolucję. Kiedyś utożsamiany był on z procesem stymulowania sprzedaży, dziś bardziej postrzegany jest jako badanie rynku i pozyskiwanie informacji służących do rozwijania produktów lub usług oraz zaspokajania potrzeb zgłaszanych przez rynek. Działalność marketingowa przedsiębiorstw w silny sposób ukierunkowana jest na klienta, co wynika z faktu, że przewaga konkurencyjna tworzona jest obecnie w następstwie zidentyfikowania potrzeb nabywców i efektywnego oddziaływania na ich zachowania zakupowe.
Tworzenie strategii marketingowej nie jest procesem łatwym i wymaga uwzględnienia różnego rodzaju czynników otoczenia wewnętrznego i zewnętrznego, które wpływają na układ szans i zagrożeń oraz na efektywność realizowanych działań.
Pozostałe 92% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.