Wdrożenie projektu IT to znaczące wyzwanie organizacyjne dla każdej firmy dążącej do usprawnienia kluczowych procesów. Projekty obejmujące budowę rozwiązań analitycznych czy korporacyjnych standardów raportowania są szczególnie skomplikowane i narażone na liczne błędy. Problemy mogą pojawić się na każdym etapie projektu — od planowania, przez wdrożenie, po adaptację i utrzymanie. Wyzwania, takie jak problemy komunikacyjne, sprzeczne wymagania czy brak wsparcia, mogą znacząco wpłynąć na sukces przedsięwzięcia. Jak im sprostać?

Skuteczne wdrożenie systemu Business Intelligence – jak uniknąć typowych błędów?

Realizacja projektu Business Intelligence (BI) wiąże się z wieloma wyzwaniami, takimi jak zbieranie i modelowanie danych, tworzenie hurtowni/jezior danych oraz rozwój raportów. Problemy wdrożeniowe często wynikają z niejasnych celów biznesowych, niedostatecznego zrozumienia wymagań, niewłaściwego wyboru narzędzi, problemów z jakością danych i braku kompetencji w zespole. A zatem przygotowanie odpowiedniej strategii wdrożenia BI, konsultacje z interesariuszami, planowanie, szkolenie użytkowników i monitorowanie postępów są kluczowe dla sukcesu projektu.

Wśród potencjalnych kategorii błędów, na które warto zwrócić szczególną uwagę, można wymienić:

  1. podejście do projektu IT,
  2. dobór narzędzi i technologii,
  3. analiza potrzeb i prowadzenie projektu,
  4. utrzymanie i rozwój.

Podejście do projektu IT

Przy realizacji projektów IT możemy często zaobserwować podejście na zasadzie big-bang, gdzie organizacje, które wcześniej nie korzystały z szeroko pojętych narzędzi analitycznych, próbują wprowadzić kompleksowe rozwiązanie obejmujące wszystkie możliwe aspekty funkcjonowania przedsiębiorstwa. Chęć zaspokojenia potrzeb absolutnie wszystkich interesariuszy w jednym czasie powoduje ogromny chaos oraz rozmycie podstawowego celu wprowadzanych zmian. Efektywniejszym rozwiązaniem jest podejście ewolucyjne, gdzie projekt dzieli się na mniejsze etapy. Najpierw wdrażamy najważniejsze elementy, a następnie stopniowo rozszerzamy projekt, uwzględniając kolejne źródła danych i potrzeby interesariuszy.

Pozostałe 62% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Analiza wrażliwości w MS Excel – wyznaczanie optymalnej ceny sprzedaży

Analiza wrażliwości w MS Excel – wyznaczanie optymalnej ceny sprzedaży

Jedną z podstawowych umiejętności, jakie powinien nabyć każdy ekonomista (choć nie tylko), jest budowa modelu analizy wrażliwości oraz umiejętność określenia najkorzystniejszego wariantu przy danych założeniach i w danych warunkach. Niniejszy artykuł prezentuje metodę wyznaczenia optymalnej ceny sprzedaży produktu przy różnych założeniach. Zaprezentowany model, uwzględniając dane kosztowe oraz planowaną wielkość sprzedaży, wyznaczy graniczny poziom jednostkowej ceny sprzedaży, czyli poziom, przy którym przedsiębiorstwo pokryje koszty produkcji. Na bazie tego poziomu model wskaże optymalną cenę maksymalizującą zysk przedsiębiorstwa.

Czytaj więcej

Eventy arkusza i skoroszytu

Eventy arkusza i skoroszytu

Czasami chcemy, aby pewne operacje w Excelu wydarzyły się automatycznie, a dokładniej po określonym zdarzeniu obsługiwanych przez kod VBA, czyli po tzw. evencie.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.