Lista rozwijana jest bardzo wygodnym narzędziem, które pomaga ograniczyć zakres danych wprowadzanych do komórki. Może być wykorzystywana przy budowaniu paneli zarządczych, pulpitów menedżerskich czy też innych zestawień, które wymagają szybkiej zmiany prezentowanych informacji.

1. Wstawianie listy rozwijanej

Przykład 1 – Lista rozwijana na podstawie zakresu danych w komórce

Aby stworzyć listę rozwijaną, trzeba w pierwszej kolejności przygotować wykaz nazw, które mają się pojawić na liście. Można je zwyczajnie wpisać w kolejne komórki w arkuszu. Aby uruchomić listę trzeba aktywować komórkę, w której ma się pojawić lista rozwijana.

Powiedzmy, że chcemy, aby nasza lista wyświetlała się w komórce B1. Stajemy w tej komórce, potem z menu -> Dane -> Narzędzia danych wybieramy Poprawność danych.

Wyświetli się okno Sprawdzanie poprawności danych (rys. 1). W zakładce Ustawienia mamy dostępne różne opcje jako dozwolone kryteria poprawności, z których wybieramy Lista.

Po wybraniu tej pozycji, pojawi się dodatkowe pole do uzupełnienia: Źródło. W tym miejscu należy podać źródło, które zasili naszą listę np. obszar, który zawiera pozycje do listy. Wystarczy wskazać zakres komórek, w którym są wpisane atrybuty listy (D2:D17) i po zatwierdzeniu „OK” komórka, dla której wybraliśmy sprawdzanie poprawności danych, będzie miała aktywną ikonkę listy rozwijanej (rys. 2). W tej komórce będzie można wpisać tylko nazwy, które znajdują się na liście lub wybrać je z listy rozwijanej.

Przykład 2 – Lista rozwijana na podstawie wpisanych wartości

Chcąc przygotować krótką listę, np.: TAK, NIE, możemy wpisać od razu pojedyncze wartości do okienka Źródło, rozdzielając je średnikiem (rys. 3). Lista będzie się składała z tych pozycji.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tabela przestawna w zarządzaniu jakością - jakie stwarza możliwości?

CiRZ_12_20.jpg

Tabela przestawna to bez wątpienia prosta funkcjonalność, która pozwala otrzymać szybko dokładne wizualizacje danych dotyczących różnych obszarów działania firmy. Korzystając z tej funkcji, użytkownik jest w stanie szybko wygenerować diagram Pareto, diagram przebiegu czy histogram, które swoje zastosowanie znajdą w zarządzaniu jakością.

Czytaj więcej

Wyliczanie premii przedstawicieli handlowych z użyciem tabel przestawnych

CiRZ_242_27.jpg

Różne przedsiębiorstwa bardzo często wyliczają premie przedstawicieli handlowych. Każda firma ma swój sposób na ich obliczanie i swoje narzędzie, które do tego wykorzystuje. Podejrzewam jednak, że bardzo często wykorzystuje się do tego celu program Excel. W niniejszym artykule pokażę więc, jak obliczyć w nim takie premie. Użyjemy do tego tabel przestawnych.

Czytaj więcej

Analiza wyników sprzedaży na wykresie kombi

CiRZ_10_14.jpg

Bardzo często, gdy przychodzi do analizy danych, jednym z jej elementów jest analiza wykresu. Sprawa jest dosyć prosta, kiedy mamy jedną serię danych, natomiast trochę się ona komplikuje, kiedy mamy dwie serie danych i to takich danych, że pokazanie ich jednocześnie na standardowym wykresie kolumnowym wcale nie pomaga w analizie. Z pomocą przychodzi wykres kombi.

Czytaj więcej

Numer bieżący

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama