Lista rozwijana jest bardzo wygodnym narzędziem, które pomaga ograniczyć zakres danych wprowadzanych do komórki. Może być wykorzystywana przy budowaniu paneli zarządczych, pulpitów menedżerskich czy też innych zestawień, które wymagają szybkiej zmiany prezentowanych informacji.

1. Wstawianie listy rozwijanej

Przykład 1 – Lista rozwijana na podstawie zakresu danych w komórce

Aby stworzyć listę rozwijaną, trzeba w pierwszej kolejności przygotować wykaz nazw, które mają się pojawić na liście. Można je zwyczajnie wpisać w kolejne komórki w arkuszu. Aby uruchomić listę trzeba aktywować komórkę, w której ma się pojawić lista rozwijana.

Powiedzmy, że chcemy, aby nasza lista wyświetlała się w komórce B1. Stajemy w tej komórce, potem z menu -> Dane -> Narzędzia danych wybieramy Poprawność danych.

Wyświetli się okno Sprawdzanie poprawności danych (rys. 1). W zakładce Ustawienia mamy dostępne różne opcje jako dozwolone kryteria poprawności, z których wybieramy Lista.

Po wybraniu tej pozycji, pojawi się dodatkowe pole do uzupełnienia: Źródło. W tym miejscu należy podać źródło, które zasili naszą listę np. obszar, który zawiera pozycje do listy. Wystarczy wskazać zakres komórek, w którym są wpisane atrybuty listy (D2:D17) i po zatwierdzeniu „OK” komórka, dla której wybraliśmy sprawdzanie poprawności danych, będzie miała aktywną ikonkę listy rozwijanej (rys. 2). W tej komórce będzie można wpisać tylko nazwy, które znajdują się na liście lub wybrać je z listy rozwijanej.

Przykład 2 – Lista rozwijana na podstawie wpisanych wartości

Chcąc przygotować krótką listę, np.: TAK, NIE, możemy wpisać od razu pojedyncze wartości do okienka Źródło, rozdzielając je średnikiem (rys. 3). Lista będzie się składała z tych pozycji.

Full access available for logged users only. Log in or select the best subscription option here..

Log in Order a subscription
Favorites Print

Also check

Prognozowanie sprzedaży w Excelu

CiRZ_07-08_20.jpg

Prognozowanie sprzedaży polega na tym, że mając pewne dane historyczne chcielibyśmy stwierdzić na ich podstawie, jak będzie wyglądała wielkość sprzedaży w kolejnych okresach. Przygotowywanie prognozy, etap po etapie, omówiono w poniższym artykule.

Read more

Formatowanie warunkowe w Excelu

CiRZ_07-08_14.jpg

Do czego może przydać się formatowanie warunkowe w Excelu? Do zaznaczania szczególnych i ważnych sytuacji w danych oraz do zwrócenia uwagi na konkretne wydarzenia/daty/wartości. Formatowanie warunkowe ułatwia kontrolowanie terminów płatności, wielkości sprzedaży i wiele innych rzeczy.

Read more

Funkcje statystyczne w Excelu

CiRZ_5_20.jpg

Excel, w swojej bibliotece funkcji, posiada bardzo szeroką paletę funkcji finansowych i statystycznych. W niniejszym artykule zostanie opisanych kilka przykładów prezentujących wykorzystanie wybranych funkcji statystycznych w praktyce.

Read more

Current issue

Polecamy

Go to

Partners

Advertisement