Czy rozwiązania chmurowe wspierające controlling dojrzały na tyle, że można je stawiać na jednym poziomie z rozwiązaniami on-premises? W jakich przypadkach warto brać je pod uwagę, a kiedy zdecydowanie kierunkować się na rozwiązania tradycyjne? Jak można wykorzystać podejście hybrydowe tak, aby czerpać korzyści oferowanych przez oba rodzaje rozwiązań? Na te oraz inne pytania postaramy się odpowiedzieć w poniższym artykule.

Systemy controllingowe w wersji chmurowej nie pojawiły się wczoraj. Są rozwijane od lat, co znaczy, że fazę beta mają za sobą – dojrzały, i w chwili obecnej możemy traktować je jako alternatywę dla ich odpowiedników tradycyjnych.

Tradycyjnych? To znaczy opartych na wykupieniu licencji, jak na przykład Infor, Oracle czy Microsoft i realizacji wszystkich pozostałych procesów (wdrożenie, maintenance) z wykorzystaniem własnych zasobów IT. Poszczególne etapy realizacji takiego projektu, jak wdrożenie czy późniejsza opieka nad systemem, możemy oczywiście powierzyć zaufanemu zewnętrznemu partnerowi, jednak nie to jest tematem niniejszego artykułu.

Rozwiązanie tradycyjne czy może chmurowe?

Do oferty oprogramowania w chmurze można znaleźć analogię w transporcie. Po pierwsze, oba rynki dynamicznie się rozwijają. Po drugie, dostępnych jest bardzo wiele możliwości tymczasowego wynajęcia środka transportu – prywatnej taksówki jak Uber lub Bolt, auta na minuty czy nawet hulajnogi elektrycznej. Nie musimy być zatem właścicielem, żeby przemieszczać się z punktu A do B. Podobnie rozwiązania chmurowe wspierają biznes. Podejście Software as a Service (SaaS) pozwala nam realizować procesy bez konieczności posiadania własnej infrastruktury IT czy pracowników technicznych. Kuszące, prawda? Na pierwszy rzut oka na pewno, jednak nie sprawdzi się dla każdego i w każdym przypadku. Przyjrzyjmy się zatem podstawowym obszarom, które pozwolą nam lepiej podjąć decyzję czy wybrać rozwiązanie tradycyjne czy chmurowe.

Pozostałe 84% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Zobacz również

4 kluczowe obszary planowania produkcji

CiRZ_250_78.jpg

Firma, która ma wysokie koszty produkcji, duże zapasy, ciągłe przezbrojenia, opóźnienia wysyłek, brak mocy produkcyjnych itd. często używa sformułowania: „mamy problem z planowaniem”. Planowanie produkcji to temat, który w każdej firmie jest „problematyczny”. Nie bez przyczyny jednak w artykule słowo „problematyczny” zostało użyte w cudzysłowie.

Czytaj więcej

Klient nie/rentowny. Jak badać rentowność klientów według kanałów sprzedaży?

CiRZ_250_29.jpg

Badanie rentowności klientów jest istotnym zagadnieniem w przedsiębiorstwach, w szczególności w sytuacji, w której danemu klientowi oferowane są preferencyjne ceny. Może się zdarzyć wówczas, że choć pozornie marża uzyskiwana we współpracy z danym klientem pozostaje na akceptowalnym poziomie, to po uwzględnieniu wszystkich kosztów związanych z obsługą danego klienta okaże się, że jest to klient nierentowny dla przedsiębiorstwa.

Czytaj więcej

Cyberbezpieczeństwo i ochrona aktywów jednostki w czasach pandemii

CiRZ_250_22.jpg

Przed wystąpieniem pandemii koronawirusa najczarniejsze scenariusze dotyczące zagrożenia firm mówiły o wirusach komputerowych, które powodowały wyłączenia systemów i brak możliwości pracy, trwający od kilku godzin do maksymalnie kilku tygodni. Okazało się jednak, że nastąpiło zupełnie coś przeciwnego i wirus przenoszony przez ludzi spowodował ogrom zmian w sposobie pracy, a tym samym duże wyzwanie dla infrastruktury informatycznej.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama