Podążając za podręcznikami dotyczącymi rachunkowości zarządczej, chcemy rozpocząć od zdefiniowania jej celu, którym jest dostarczanie kadrze menedżerskiej właściwych informacji, żeby na tej podstawie mogła podejmować właściwe decyzje.
Nie jest żadnym odkryciem stwierdzenie, że nadrzędnym celem każdej firmy jest wypracowywanie zysku. Zatem właściwa decyzja to taka, która prowadzi do tego celu, czyli powoduje, że firma zarabia. Natomiast właściwa informacja to taka, która pozwala menedżerom podjąć decyzję, która wykorzystana w procesie decyzyjnym powoduje, że osiągają oni założone cele, a w konsekwencji firma zarabia.
Pozostałe 98% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.