W dniach 27-29 maja 2008 r. w Hotelu Nadmorskim w Gdyni odbył się XVI Kongres Controllerów. Jego organizatorem była Akademia Controllingu Ośrodka Doradztwa i Treningu Kierowniczego w Gdańsku, zaś patronat medialny nad tym wydarzeniem objęły: „Controlling i Rachunkowość Zarządcza”, „Bankier.pl”, „Eurofirma”, „nf.pl nowoczesnafirma”, „inwestycje.pl” oraz „waluty.com currency & money market”.

27-29 maja 2008 r., Gdynia

W obradach Kongresu brało udział ponad 100 osób. Tradycyjnie kierownikiem naukowym Kongresu oraz przewodniczącym obrad był dr Stefan Olech - kierownik naukowy Akademii Controllingu ODiTK w Gdańsku.

Gościem specjalnym Kongresu był Henryk Ciesielski - dyrektor w grupie wycen finansowych American Appraisal w Europie Środkowo-Wschodniej, specjalista w zakresie wycen przedsiębiorstw oraz wartości niematerialnych i prawnych. Prelegent ten posiada bardzo bogate doświadczenie w procesie alokacji ceny nabycia oraz określaniu wartości przedsiębiorstw w procesach przejęć, połączeń i sprzedaży, jak również w obszarze doradztwa z dziedziny Corporate Finance. Gość specjalny Kongresu wygłosił referat pt. Wpływ wartości niematerialnych i prawnych (intangible assets) na wartość przedsiębiorstwa.

Wśród autorów bardzo ciekawych i praktycznych referatów znaleźli się także:

l Jacek Jaworski (Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku) - Jak budować VBM w małym przedsiębiorstwie?

l Bogumiła Lewandowska (Comp Safe Support S.A.) - Stosowane systemy rachunkowości jako narzędzie pomagające wycenę wartości przedsiębiorstwa (teoria i praktyka),

l Dariusz Radulski (Kancelaria Corpus Iuris Sp. z o.o.) - Ryzyko przychodu w tworzeniu wartości przedsiębiorstwa,

l Witold Kilijański (Controlling Systems) - Jak zmierzyć udział każdej części przedsiębiorstwa w pomnażaniu wartości całego przedsiębiorstwa?

l Przemysław Borkowski (Uniwersytet Gdański) - Strategia ryzyka jako narzędzie poprawy wyników finansowych w przedsiębiorstwie,

l Piotr Szynkiewicz (Prometriq Akademia Zarządzania Sp. z o.o.) - Controlling procesów jako niezbędny element wdrożenia VBM, BPM i BSC.

W drugim dniu Kongresu odbyły się trzy panele tematyczne prowadzone przez autorów wyszczególnionych wyżej referatów. Ich celem było pogłębienie zagadnień poruszanych podczas wystąpień.

Tradycyjnie obrady Kongresu kończyły referaty Adama Borowicza (Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu) - Wartość przedsiębiorstwa jako funkcja strategii menedżera oraz Stefana Olecha - Tworzenie wartości warunkiem sukcesu. Wśród pytań, które pojawiają się podczas analizy tych prelekcji, na czoło wysuwają się następujące:

l Jakiego rodzaju antycypację zdarzeń gospodarczych zawierają projekty formułowane przez studentów V roku studiów ekonomicznych (edukowanych w warunkach gospodarki rynkowej i współczesnej wiedzy ekonomicznej)?

l Które z wymiarów efektu gospodarczego są eksponowane w osobistych antycypacjach zdarzeń gospodarczych?

l Jakie strategie są preferowane w warunkach trudnego rynku?

l Co tworzy strukturę, ruch i siłę do osiągania wartości dla klientów, menedżerów i pracowników, akcjonariuszy na tle wartości dla otoczenia społecznego przedsiębiorstwa?

W trakcie Kongresu Dyplom Wytrawnego Kongresmena (za 15. uczestnictwo w tym wydarzeniu) otrzymał Adam Rutkowski - wiceprezes zarządu firmy TOFAMA S.A. z Torunia.

Zobacz również

Ministerstwo Finansów pracuje nad zmianami w pkpir od 1 stycznia 2025 r.

Minister Finansów przygotował projekt rozporządzenia w sprawie zmian w pkpir. Proponowane zmiany są związane z koniecznością dostosowania pkpir do wprowadzanego od 1 stycznia 2025 r. kasowego PIT.

Czytaj więcej

Kiedy pracodawca odpowiada za faktury sfałszowane przez pracownika?

Kiedy pracodawca odpowiada za faktury sfałszowane przez pracownika?

Odpowiedzialność podatników VAT za „puste” lub fałszywe faktury to wciąż gorący temat. W praktyce zdarzają się sytuacje, gdy takie faktury wystawi pracownik, bez wiedzy i zgody pracodawcy. Pojawia się wówczas pytanie, kto w takich przypadkach obowiązany jest do zapłaty kwoty podatku wskazanej na fakturze – pracodawca czy pracownik?

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.