Grupa mBank wdrożyła system wspierający model planowania i budżetowania. Zastosowane rozwiązanie przyczyniło się do wzrostu efektywności procesu planowania i budżetowania, poprawy jakości danych oraz znacząco zwiększyło możliwości analityczne.

Bank potrzebował znaczącego zaktualizowania systemu budżetowego, co dostosowałoby go do nowych wymogów rynku oraz inwestora. Niezbędne było m.in. ujednolicenie struktur danych z systemem raportowym, budżetowanie w walutach oryginalnych, sprawne zarządzanie kursami, prezentacja danych w układzie inwestora – Commerzbanku, kalkulacja budżetu na podstawie wykonania oraz uszczegółowienie wybranych obszarów tematycznych (m.in. RWA, shadow-accounting, amortyzacji majątku i środków trwałych).

– Zmieniający się model biznesowy oraz nowe potrzeby budżetowo-raportowe spowodowały podjęcie inicjatywy, jaką jest znacząca przebudowa systemu planistycznego. Potrzebowaliśmy efektywnego, elastycznego rozwiązania, które dostarczy nowej jakości w procesie planowania. Wybór partnera do realizacji tego zadania nie był trudny. Nasze doświadczenia ze współpracy z firmą Codec, szeroka wiedza biznesowa i technologiczna jej konsultantów oraz umiejętność współpracy z klientem były elementem decydującym o wyborze – powiedział Zdzisław Wojtera, dyrektor finansowy mBanku.

W ramach wdrożenia systemu opracowano modele budżetowe banku (kosztowy, przychodowy i centralny), a w kolejnym etapie zbudowano model budżetowo-raportowy dla całej Grupy wyposażony w mechanizm konsolidacji finansowej. Istotnym założeniem wdrożenia było uzyskanie funkcjonalności pozwalających na przeprowadzenie pełnego procesu planistycznego. Dlatego każdy etap prac kończył się produkcyjnym oddaniem kompletnych modułów systemu, a kalendarz prac był podporządkowany harmonogramowi sesji budżetowych.

– Bank potrzebował sprawdzonej technologii, która zapewni elastyczność oraz wysoką efektywność. Jako firma całkowicie niezależna technologicznie zawsze projektujemy nasze rozwiązania, tak aby uzyskać maksymalną wartość dla klienta – powiedział Rafał Kokorzycki, project manager Codec Systems.

Cały proces wdrożenia został zrealizowany zaledwie w 12 miesięcy, przy spełnieniu wszystkich oczekiwań biznesowych. Wdrożony system kompleksowo wspiera obowiązujący w banku model planowania i jednocześnie zapewnia jego otwartość na przyszły rozwój.

– Zastosowane rozwiązanie przyczyniło się do wzrostu efektywności procesu budżetowania, poprawy jakości danych oraz – co za tym idzie – znaczącego zwiększenia możliwości analitycznych – dodaje dyrektor Zdzisław Wojtera.

W ramach kolejnych prac planowana jest budowa modelu prognostycznego. W dalszej perspektywie analizowane jest także uruchomienie platformy raportowej dającej szerokie możliwości w zakresie tworzenia, prezentacji i dystrybucji raportów w oparciu o istniejące modele biznesowe.

Zobacz również

Ministerstwo Finansów pracuje nad zmianami w pkpir od 1 stycznia 2025 r.

Minister Finansów przygotował projekt rozporządzenia w sprawie zmian w pkpir. Proponowane zmiany są związane z koniecznością dostosowania pkpir do wprowadzanego od 1 stycznia 2025 r. kasowego PIT.

Czytaj więcej

Kiedy pracodawca odpowiada za faktury sfałszowane przez pracownika?

Kiedy pracodawca odpowiada za faktury sfałszowane przez pracownika?

Odpowiedzialność podatników VAT za „puste” lub fałszywe faktury to wciąż gorący temat. W praktyce zdarzają się sytuacje, gdy takie faktury wystawi pracownik, bez wiedzy i zgody pracodawcy. Pojawia się wówczas pytanie, kto w takich przypadkach obowiązany jest do zapłaty kwoty podatku wskazanej na fakturze – pracodawca czy pracownik?

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.