5–27 października 2005 r., Katowice, Kraków, Lublin, Poznań, Szczecin, Warszawa

W dniach 5-27 października 2005 r. wrocławska firma Controlling Systems zorganizuje ogólnopolski cykl seminariów poświęconych wspomaganiu procesu budżetowania w firmie przy pomocy rozwiązań informatycznych pt. „Jak usprawnić tworzenie i kontrolę budżetu w firmie?”. Patronat medialny nad październikowym cyklem objęły następujące organizacje: miesięcznik „Controlling i Rachunkowość Zarządcza”, „Analiza i kontrola finansowa w praktyce”, a także serwis internetowy controlling.info.pl. Patronami seminariów będą także Centrum Edukacji Gospodarczej Infor Training, Nord Controlling oraz firma Microsoft. Ponadto do organizacji seminariów włączyli się partnerzy handlowi i wdrożeniowi Controlling Systems z różnych regionów Polski.

Celem seminariów będzie zaprezentowanie nowego spojrzenia na zarządzanie, jakie niesie ze sobą wykorzystanie profesjonalnego narzędzia informatycznego w procesie budżetowania i analiz. Oprócz prezentacji systemu Eureca, zobaczymy liczne przykłady zastosowań systemu w różnego typu firmach, poparte wypowiedziami użytkowników systemu.

Będzie to już V edycja tego cyklu. Tym razem seminaria odbędą się w Szczecinie, Krakowie, Lublinie, Warszawie, Katowicach oraz Poznaniu. W poprzednich edycjach wzięło udział ok. 500 przedstawicieli średnich i dużych firm – głównie dyrektorów, controllerów, analityków finansowych oraz szefów IT.

Częstym problemem przedsiębiorstw i ich systemów informatycznych jest brak odpowiedniej jakości informacji menedżerskiej, mimo dużej ilości zgromadzonych danych. Standardowy katalog raportów, proponowanych przez tradycyjne systemy informatyczne staje się bardzo szybko zbyt krótki, a zdefiniowanie nowych analiz wymaga zwykle wiedzy informatycznej. Do tego dochodzi brak odpowiednich narzędzi, wspomagających procesy planowania w firmie. Nieustannie zmieniająca się sytuacja na rynku powoduje konieczność wprowadzenia narzędzi zarządczych, które umożliwią osiągnięcie przedsiębiorstwom ich podstawowych celów.

Firmy potrzebują dziś czegoś więcej niż tradycyjne systemy ewidencyjne – potrzebują rozwiązań pozwalających im planować i kontrolować realizację założonych celów. Ten rodzaj oprogramowania, zwany Business Performance Management staje się coraz bardziej popularny na całym świecie.

W ciągu kilku ostatnich lat zmieniło się w tej dziedzinie sporo. Jeszcze kilka lat temu praca controllera finansowego, tworzącego budżet przedsiębiorstwa polegała głównie na żmudnym sklejaniu ze sobą setek arkuszy kalkulacyjnych. Dziś coraz więcej firm zaczyna zastanawiać się nad wdrożeniem systemu informatycznego, który usprawni proces budżetowania i analiz, a przede wszystkim skróci czas poświęcony na gromadzenie danych. Istotne jest ponadto, aby tego typu narzędzie nie zakłócało pracy obecnie stosowanych systemów ewidencyjnych, a było w stanie pobierać z nich dane i w ten sposób podnosić ich wartość użytkową.

Podczas seminariów zaprezentowane zostanie rozwiązanie informatyczne, które pozwoli usprawnić procesy budżetowania i analiz. Uczestnicy uzyskają ponadto szereg cennych wskazówek, jak przygotować firmę do stosowania rozwiązań informatycznych wspomagających prowadzenie controllingu w firmie.

Program seminariów obejmuje również studia przypadków na podstawie zakończonych wdrożeń systemu Eureca w różnego typu firmach: produkcyjnej – Toyota Motor Manufacturing Poland, Basell Orlen Polyolefins, dystrybucyjnej – Torfarm i usługowej – Creyf’s Polska. Co ciekawe, o pracy na tym systemie opowiedzą sami jego użytkownicy i wdrożeniowcy realizujący u nich projekty.

Udział we wszystkich spotkaniach jest bezpłatny. Więcej informacji o seminariach znajduje się w serwisie internetowym www.c-systems.pl/seminarium.

Zobacz również

Ministerstwo Finansów pracuje nad zmianami w pkpir od 1 stycznia 2025 r.

Minister Finansów przygotował projekt rozporządzenia w sprawie zmian w pkpir. Proponowane zmiany są związane z koniecznością dostosowania pkpir do wprowadzanego od 1 stycznia 2025 r. kasowego PIT.

Czytaj więcej

Kiedy pracodawca odpowiada za faktury sfałszowane przez pracownika?

Kiedy pracodawca odpowiada za faktury sfałszowane przez pracownika?

Odpowiedzialność podatników VAT za „puste” lub fałszywe faktury to wciąż gorący temat. W praktyce zdarzają się sytuacje, gdy takie faktury wystawi pracownik, bez wiedzy i zgody pracodawcy. Pojawia się wówczas pytanie, kto w takich przypadkach obowiązany jest do zapłaty kwoty podatku wskazanej na fakturze – pracodawca czy pracownik?

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.