Firma, która kupuje usługi reklamowe przez pośrednika będącego podmiotem powiązanym, musi liczyć się z ograniczeniem kosztów uzyskania przychodu związanych z tymi zakupami – orzekł WSA w Warszawie.
Sprawa dotyczyła spółki kupującej usługi reklamowe. Świadczą je dla niej sieci handlowe, które nie są z nią powiązane. W praktyce jednak spółka nabywa je za pośrednictwem podmiotu, który jest z nią powiązany, a który refakturuje na nią kupione usługi.
Spór dotyczył art. 15e ust. 1 ustawy o CIT, zgodnie z którym usługi niematerialne świadczone przez podmioty powiązane są kosztem podatkowym tylko do wysokości nieprzekraczającej 5 proc. podatkowej EBITDA (z uwzględnieniem kwoty wolnej 3 mln zł).
Pozostałe 66% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.
Źródło: www.nowy.inforlex.pl