Firma, która kupuje usługi reklamowe przez pośrednika będącego podmiotem powiązanym, musi liczyć się z ograniczeniem kosztów uzyskania przychodu związanych z tymi zakupami – orzekł WSA w Warszawie.

Sprawa dotyczyła spółki kupującej usługi reklamowe. Świadczą je dla niej sieci handlowe, które nie są z nią powiązane. W praktyce jednak spółka nabywa je za pośrednictwem podmiotu, który jest z nią powiązany, a który refakturuje na nią kupione usługi.

Spór dotyczył art. 15e ust. 1 ustawy o CIT, zgodnie z którym usługi niematerialne świadczone przez podmioty powiązane są kosztem podatkowym tylko do wysokości nieprzekraczającej 5 proc. podatkowej EBITDA (z uwzględnieniem kwoty wolnej 3 mln zł).

Pozostałe 66% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Źródło: www.nowy.inforlex.pl

Zobacz również

Tekst otwarty nr 10/2020

Cztery kwalifikacje z zakresu rachunkowości włączone do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji

CIRZ_10_2020_04.jpg
Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 10/2020

Interpretacje MF dotyczące ustawy o rachunkowości

CIRZ_10_2020_02.jpg

Polska Izba Biegłych Rewidentów poinformowała, że w związku ze zgłaszanymi przez biegłych rewidentów i ich klientów licznymi wątpliwościami dotyczącymi zamknięcia ksiąg rachunkowych przed zakończeniem deklarowanego roku obrotowego, a także zasadności założenia kontynuowania działalności przez jednostki przejmowane w przypadku łączenia i przejmowania jednostek, KRBR wystosowała pismo do MF z pytaniami w tym zakresie.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 9/2020

Prognozowanie w dobie niepewności

Pandemia COVID-19 i związany z nią lockdown, spadki cen ropy naftowej, wzrost bezrobocia to tylko niektóre z czynników, które spowodowały dużą niepewność na rynkach na przestrzeni ostatnich miesięcy. W obliczu tak wielu ryzyk i szybko zmieniającej się rzeczywistości, dyrektorzy finansowi stoją przed ogromnym wyzwaniem. Niezbędne staje się wdrożenie nowego podejścia do planowania krótkoterminowego, opartego na modelowaniu możliwych scenariuszy zdarzeń.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama