4 listopada 2022 r. Sejm uchwalił nowelizację ustawy o prawach konsumenta. Nowelizacja zmienia przepisy w zakresie ochrony praw konsumentów oraz wprowadza do ustawy o prawach konsumenta rozdziały dotyczące rękojmi i gwarancji konsumenckiej oraz umów o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej. Zmiany mają wejść w życie 1 stycznia 2023 r.
Zmiany przepisów w zakresie rękojmi i gwarancji konsumenckiej to ważna informacja dla wszystkich podmiotów zajmujących się handlem. Po wejściu w życie zmian będą musieli dostosować stosowane w firmie procedury reklamacyjne i gwarancyjne do nowych wymogów ustawowych. Nowością są też zawarte w ustawie rozwiązania gwarancyjne dotyczące świadczonych na rzecz konsumentów usług cyfrowych. Podmioty świadczące takie usługi będą musiały dostosować stosowane regulaminy wykonywanych usług do nowych regulacji.
Ustawa z 4 listopada 2022 . o zmianie ustawy o prawach konsumenta, ustawy – Kodeks cywilny oraz ustawy – Prawo prywatne międzynarodowe (druk sejmowy nr 2425) – ustawa przekazana Prezydentowi do podpisu
www.nowy.inforlex.pl
Pozostałe 0% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratęMożesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.