W dniach 25–26 kwietnia 2012 r. Katedra Rachunkowości Uniwersytetu Łódzkiego wraz z Polsko-Amerykańskim Centrum Zarządzania, Krajową Izbą Biegłych Rewidentów, Regionalny Oddział w Łodzi, oraz Japan Tobacco Industry zorganizuje pierwszą w Polsce konferencję pt. „Lean Accounting – problemy wdrażania w Polsce”.

Problematyka Lean Accounting jest od kilku lat przedmiotem dużego zainteresowania praktyków zarządzania, specjalistów i projektantów systemów rachunkowości/controllingu na świecie. Sukcesy firm stosujących tę koncepcję powodują, że zyskuje ona coraz szersze zastosowanie także w Polsce. W praktyce stawiane są pytania dotyczące problemów związanych z implementacją tej koncepcji, a także korzyści, jakie niesie ona dla zarządzania organizacją działającą w warunkach dynamicznie zmieniającego się, globalnego otoczenia.

Konferencja zostanie poświęcona m.in. następującym zagadnieniom:

  •  specyfika systemów rachunkowości/controllingu w firmach zarządzanych zgodnie z podejściem Lean,
  •  systemy pomiaru i komunikowania dokonań stosowane w przedsiębiorstwach stosujących Lean Management,
  •  współpraca i komunikacja działów rachunkowości/controllingu z menedżerami linii/produktów, strumienia wartości itp.,
  •  analiza potrzeb informacyjnych uczestników organizacji i stopnia ich zaspokojenia (luka informacji),
  •  zespoły międzyfunkcyjne i rola specjalistów rachunkowości/controllingu w tych zespołach,
  •  zarządzanie projektami w Lean: planowanie, komunikowanie, pomiar dokonań,
  •  organizacja procesów rachunkowości w warunkach Lean Management,
  •  Lean Management w sektorze publicznym,
  •  audyt sprawozdań finansowych w firmach stosujących Lean Management,
  •  kreowanie i zarządzanie kulturą organizacyjną w warunkach Lean.

Celem organizatorów konferencji jest:

  •  popularyzacja wiedzy wśród praktyków rachunkowości, menedżerów i środowiska akademickiego w zakresie Lean Accounting/Management,
  •  stworzenie forum wymiany wiedzy i doświadczeń z zakresu innowacyjnego podejścia Lean Accounting/Management,
  •  wymiana doświadczeń z procesu wdrażania i stosowania Lean Accounting/Management,
  •  prezentacja przez praktyków studiów przypadków z korporacji globalnych działających w Polsce,
  •  rozwój współpracy między nauką a biznesem.

Więcej informacji na stronie www.wz.uni.lodz.pl/kr.

Zobacz również

Ministerstwo Finansów pracuje nad zmianami w pkpir od 1 stycznia 2025 r.

Minister Finansów przygotował projekt rozporządzenia w sprawie zmian w pkpir. Proponowane zmiany są związane z koniecznością dostosowania pkpir do wprowadzanego od 1 stycznia 2025 r. kasowego PIT.

Czytaj więcej

Kiedy pracodawca odpowiada za faktury sfałszowane przez pracownika?

Kiedy pracodawca odpowiada za faktury sfałszowane przez pracownika?

Odpowiedzialność podatników VAT za „puste” lub fałszywe faktury to wciąż gorący temat. W praktyce zdarzają się sytuacje, gdy takie faktury wystawi pracownik, bez wiedzy i zgody pracodawcy. Pojawia się wówczas pytanie, kto w takich przypadkach obowiązany jest do zapłaty kwoty podatku wskazanej na fakturze – pracodawca czy pracownik?

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.