7–9 czerwca 2005 r., Warszawa

W dniach 7–9 czerwca 2005 r. w warszawskim hotelu Jan III Sobieski odbyła się, zorganizowana przez Institute for International Research Sp. z o.o., konferencja „Shared Services & BPO – centra usług wspólnych w Polsce”. W wydarzeniu tym udział wzięli przedstawiciele centrów usług już działających w Polsce oraz firm, które taką działalność planują rozpocząć.

Trzydniowe spotkanie pozwoliło na prześledzenie wszelkich strategiczno-organizacyjnych oraz formalnoprawnych kwestii związanych z organizacją i zarządzaniem centrami usług wspólnych w Polsce. Reprezentanci Deloitte i Andersen Business Consulting przedstawili metodologię tworzenia centrum usług oraz wskazali problemy pojawiające się na każdym etapie wydzielania SSC.

Pan Robert Seges z Państwowej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych zwrócił uwagę na możliwości inwestycyjne w Polsce oraz ocenił korzyści płynące z offshoringu procesów biznesowych.

Podczas konferencji wielokrotnie podkreślano, że Polska spełnia wszystkie wymagane kryteria, które mogą inicjować napływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych. Niskie koszty pracy, wysoko rozwinięta infrastruktura telekomunikacyjna, ale przede wszystkim ludzie (wykształceni, wywodzący się z dobrych ośrodków akademickich) – są najwyższą wartością centrum usług wspólnych – podkreślał to w swojej prezentacji nie tylko Jacek Pączek z PricewaterhouseCoopers, ale również przedstawiciele działających w Polsce centrów.

Prezentacja studiów przypadków firm, które już skutecznie wzmocniły zarządzanie procesami finansowo-księgowymi, poprzez wydzielenie Shared Service Centre były szczególnie docenione przez uczestników. Swoimi doświadczeniami podzielili się przedstawiciele Telekomunikacji Polskiej, Global e-Business Operations – najmłodszego w Polsce, wrocławskiego centrum Hewlett–Packard oraz znacznie starszego irlandzkiego SSC Oracle.

Zobacz również

Perspektywy CFO na 2025 r.: 41% dyrektorów finansowych wskazuje cyfryzację i automatyzację jako kluczowe szanse biznesowe

Perspektywy CFO na 2025 r.: 41% dyrektorów finansowych wskazuje cyfryzację i automatyzację jako kluczowe szanse biznesowe

Transformacja cyfrowa, automatyzacja procesów oraz zrównoważony rozwój – to główne czynniki kształtujące przyszłość firm w 2025 r. zdaniem dyrektorów finansowych w Polsce, którzy wzięli udział w badaniu do raportu KPMG i ACCA pt. „Nowoczesny CFO w transformującej się firmie”. Zmieniające się otoczenie geopolityczne, dynamiczna sytuacja gospodarcza i nowe regulacje prawne będą stawiały przed przedsiębiorstwami wyzwania i szanse. 41% respondentów zwraca uwagę na automatyzację procesów finansowych (w tym blockchain, chmurę obliczeniową) jako obszary o największym potencjale. Jednocześnie CFO są bardziej skłonni myśleć o regulacjach ESG jak o szansie biznesowej niż jak o wyzwaniu (35% w porównaniu do 24% badanych).

Czytaj więcej

Uaktualniono rozporządzenie w sprawie sprawozdań skonsolidowanych

Opublikowano rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad sporządzania przez jednostki inne niż banki (Dz.U. z 2025 r. poz. 275). Powodem zmiany rozporządzenia jest konieczność uwzględnienia w skonsolidowanym rachunku zysków i strat zmian dotyczących usunięcia przychodów ze sprzedaży materiałów z kategorii przychodów netto ze sprzedaży.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.