7–9 czerwca 2005 r., Warszawa

W dniach 7–9 czerwca 2005 r. w warszawskim hotelu Jan III Sobieski odbyła się, zorganizowana przez Institute for International Research Sp. z o.o., konferencja „Shared Services & BPO – centra usług wspólnych w Polsce”. W wydarzeniu tym udział wzięli przedstawiciele centrów usług już działających w Polsce oraz firm, które taką działalność planują rozpocząć.

Trzydniowe spotkanie pozwoliło na prześledzenie wszelkich strategiczno-organizacyjnych oraz formalnoprawnych kwestii związanych z organizacją i zarządzaniem centrami usług wspólnych w Polsce. Reprezentanci Deloitte i Andersen Business Consulting przedstawili metodologię tworzenia centrum usług oraz wskazali problemy pojawiające się na każdym etapie wydzielania SSC.

Pan Robert Seges z Państwowej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych zwrócił uwagę na możliwości inwestycyjne w Polsce oraz ocenił korzyści płynące z offshoringu procesów biznesowych.

Podczas konferencji wielokrotnie podkreślano, że Polska spełnia wszystkie wymagane kryteria, które mogą inicjować napływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych. Niskie koszty pracy, wysoko rozwinięta infrastruktura telekomunikacyjna, ale przede wszystkim ludzie (wykształceni, wywodzący się z dobrych ośrodków akademickich) – są najwyższą wartością centrum usług wspólnych – podkreślał to w swojej prezentacji nie tylko Jacek Pączek z PricewaterhouseCoopers, ale również przedstawiciele działających w Polsce centrów.

Prezentacja studiów przypadków firm, które już skutecznie wzmocniły zarządzanie procesami finansowo-księgowymi, poprzez wydzielenie Shared Service Centre były szczególnie docenione przez uczestników. Swoimi doświadczeniami podzielili się przedstawiciele Telekomunikacji Polskiej, Global e-Business Operations – najmłodszego w Polsce, wrocławskiego centrum Hewlett–Packard oraz znacznie starszego irlandzkiego SSC Oracle.

Zobacz również

Ministerstwo Finansów pracuje nad zmianami w pkpir od 1 stycznia 2025 r.

Minister Finansów przygotował projekt rozporządzenia w sprawie zmian w pkpir. Proponowane zmiany są związane z koniecznością dostosowania pkpir do wprowadzanego od 1 stycznia 2025 r. kasowego PIT.

Czytaj więcej

Kiedy pracodawca odpowiada za faktury sfałszowane przez pracownika?

Kiedy pracodawca odpowiada za faktury sfałszowane przez pracownika?

Odpowiedzialność podatników VAT za „puste” lub fałszywe faktury to wciąż gorący temat. W praktyce zdarzają się sytuacje, gdy takie faktury wystawi pracownik, bez wiedzy i zgody pracodawcy. Pojawia się wówczas pytanie, kto w takich przypadkach obowiązany jest do zapłaty kwoty podatku wskazanej na fakturze – pracodawca czy pracownik?

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.