W dniach 24–25 listopada 2014 r. w warszawskim hotelu Marriott odbędzie się konferencja pt. „Efektywny controlling i finanse firmy”. Do wygłoszenia prelekcji organizatorzy zaprosili znanych i cenionych w środowisku ekspertów, praktyków i pasjonatów controllingu. Będą wśród nich prof. dr hab. Tomasz Wnuk-Pel, Tomasz Bednarski, prof. nadzw. dr hab. Bartłomiej Nita, dr Jacek Welc, Kamil Lubiejewski, Kamil Patzer.

Niezwykle istotnym aspektem działalności każdej organizacji są jej finanse. Sukces organizacji zależy w dużej mierze od efektywności systemu controllingu i skuteczności zarządzania finansami. Sterując finansami organizacji, można bazować na własnej wiedzy, doświadczeniu i intuicji. Warto też wspierać się doświadczeniami innych menedżerów, wzorować na ich sukcesach, unikać ich błędów, poznać opinię na tematy, które są aktualne i ważne.

Taki właśnie scenariusz działania realizują organizatorzy konferencji – Akademia Biznesu MDDP. Proponowane przez nich panele tematyczne konferencji to m.in.:

  • rachunek kosztów i analiza rentowności w nowoczesnej firmie (case study),
  • instrumenty controllingu wspomagające lean management,
  • optymalizacja kosztów w łańcuchu dostaw,
  • zarządzanie kapitałem pracującym (zapasy, należności i zobowiązania handlowe),
  • instrumenty finansowe wspomagające oraz poprawiające płynność firmy,
  • wybór momentu inwestowania w aktywa trwałe i dobór źródeł ich finansowania,
  • systemy Business Intelligence wspomagające controlling i finanse.

Więcej informacji na stronie www.akademiamddp.pl.

Zobacz również

Perspektywy CFO na 2025 r.: 41% dyrektorów finansowych wskazuje cyfryzację i automatyzację jako kluczowe szanse biznesowe

Perspektywy CFO na 2025 r.: 41% dyrektorów finansowych wskazuje cyfryzację i automatyzację jako kluczowe szanse biznesowe

Transformacja cyfrowa, automatyzacja procesów oraz zrównoważony rozwój – to główne czynniki kształtujące przyszłość firm w 2025 r. zdaniem dyrektorów finansowych w Polsce, którzy wzięli udział w badaniu do raportu KPMG i ACCA pt. „Nowoczesny CFO w transformującej się firmie”. Zmieniające się otoczenie geopolityczne, dynamiczna sytuacja gospodarcza i nowe regulacje prawne będą stawiały przed przedsiębiorstwami wyzwania i szanse. 41% respondentów zwraca uwagę na automatyzację procesów finansowych (w tym blockchain, chmurę obliczeniową) jako obszary o największym potencjale. Jednocześnie CFO są bardziej skłonni myśleć o regulacjach ESG jak o szansie biznesowej niż jak o wyzwaniu (35% w porównaniu do 24% badanych).

Czytaj więcej

Uaktualniono rozporządzenie w sprawie sprawozdań skonsolidowanych

Opublikowano rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad sporządzania przez jednostki inne niż banki (Dz.U. z 2025 r. poz. 275). Powodem zmiany rozporządzenia jest konieczność uwzględnienia w skonsolidowanym rachunku zysków i strat zmian dotyczących usunięcia przychodów ze sprzedaży materiałów z kategorii przychodów netto ze sprzedaży.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.