13 marca 2006 r., Warszawa

W dniu 13 marca 2006 r. w Warszawie odbyła się IX edycja Klubu Controllera „Wieloryby w systemach ABC/M – podejmowanie decyzji menedżerskich z wykorzystaniem systemów ABC/M”, zorganizowana przez redakcję miesięcznika „Controlling i Rachunkowość Zarządcza” oraz Centrum Edukacji INFOR Training. Tym razem spotkanie poprowadził Tomasz Zieliński, prezes zarządu ABC Akademia Sp. z o.o., firmy zajmującej się praktycznym wykorzystaniem koncepcji rachunku kosztów działań w przedsiębiorstwach produkcyjnych i dystrybucyjnych.

Zakres merytoryczny spotkania obejmował:

  •  problemy tradycyjnego rachunku kosztów,
  •  charakterystykę budowy systemów ABC/M,
  •  koncepcję zarządzania kosztami działań (ABM).

Znacząca część spotkania została poświęcona omówieniu koncepcji ABC/M oraz możliwości podejmowania decyzji menedżerskich na podstawie uzyskanej informacji powdrożeniowej. Prowadzący szczegółowo przedstawił budowę rachunku kosztów działań, uwzględniającą dwuetapową kalkulację kosztów. Omówił także zasoby przedsiębiorstwa, nośniki kosztów zasobów, działania, nośniki kosztów działań oraz obiekty kosztowe przedsiębiorstwa.

W dalszej części prelekcji Tomasz Zieliński pokazał wykorzystanie krzywych wieloryba jako narzędzia do obrazowania zyskowności i rentowności klientów oraz produktów w koncepcji ABC/M. Na podstawie informacji płynących z krzywych wieloryba przedstawił możliwości identyfikacji profilu rentownego i nierentownego klienta oraz omówił przykładowe techniki zarządzania rentownością klientów. Podczas ciekawych dyskusji uczestnicy, wcielając się w role menedżerów, podawali własne rozwiązania decyzyjne, których celem było zwiększanie zyskowności i obniżanie kosztów procesu obsługi klientów przedsiębiorstwa. Ćwiczenie to w doskonały sposób pokazało ogromny potencjał menedżerski i praktyczny charakter wdrożeń rachunku kosztów działań.

Podsumowaniem prelekcji była prezentacja doświadczeń firmy ABC Akademia w obszarze implementacji koncepcji rachunku kosztów działań w polskich przedsiębiorstwach dystrybucyjnych i produkcyjnych, w autorskim oprogramowaniu klasy ABC/M – ABC/M Explorer oraz pakiecie wizualizacyjnym ABC Reports.

Uczestnicy spotkania wysoko ocenili kompetencje merytoryczne prelegenta oraz podkreślali przejrzystość prezentacji złożonych zagadnień z zakresu zarządzania kosztami i rentownością.

Zobacz również

Ministerstwo Finansów pracuje nad zmianami w pkpir od 1 stycznia 2025 r.

Minister Finansów przygotował projekt rozporządzenia w sprawie zmian w pkpir. Proponowane zmiany są związane z koniecznością dostosowania pkpir do wprowadzanego od 1 stycznia 2025 r. kasowego PIT.

Czytaj więcej

Kiedy pracodawca odpowiada za faktury sfałszowane przez pracownika?

Kiedy pracodawca odpowiada za faktury sfałszowane przez pracownika?

Odpowiedzialność podatników VAT za „puste” lub fałszywe faktury to wciąż gorący temat. W praktyce zdarzają się sytuacje, gdy takie faktury wystawi pracownik, bez wiedzy i zgody pracodawcy. Pojawia się wówczas pytanie, kto w takich przypadkach obowiązany jest do zapłaty kwoty podatku wskazanej na fakturze – pracodawca czy pracownik?

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.