Ustrukturyzowana faktura elektroniczna ma się składać z danych wymaganych przepisami o podatku od towarów i usług oraz danych zawierających:
- informacje dotyczące odbiorcy płatności;
- wskazanie umowy zamówienia publicznego.
Poza tymi danymi na fakturze mogą być zamieszczone także inne dane, jeżeli są niezbędne ze względu na specyfikę zamówień publicznych. Za funkcjonowanie platformy będzie odpowiadał Minister Finansów. Minister Finansów określi też listę innych ustrukturyzowanych dokumentów elektronicznych (oprócz faktury), które będą mogły być przesyłane za pośrednictwem platformy, uwzględniając rodzaje dokumentów stosowanych przez zamawiających i wykonawców w związku z realizacją zamówień publicznych.
Przypisy / Źródła / Podstawa prawna
Ustawa z 9 listopada 2018 r. o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych, koncesjach na roboty budowlane lub usługi oraz partnerstwie publiczno-prywatnym – Dz.U. z 2018 r. poz. 2191.Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.