Jim Simons to człowiek, który w 2018 r. uplasował się na 52. miejscu na liście najbogatszych ludzi świata. Jak tam dotarł? Dzięki matematyce!

Żaden inny inwestor – ani Warren Buffett, ani George Soros, Peter Lynch, Steve Cohen czy Ray Dalio – nie jest w stanie nawet zbliżyć się do tego, czego dokonał założyciel Renaissance Technologies, Jim Simons. Od roku 1988 fundusz Medallion, spod znaku Renaissance, przynosi roczne zyski na poziomie 66 procent. Firma odnotowała wynik z transakcji finansowych na poziomie przewyższającym sto miliardów dolarów. Sam Simons wart jest dwadzieścia trzy miliardy.

Jednak Simonsa i jego strategie spowija mgła tajemnicy. Ludzie z Wall Street od dawna pragną wniknąć w wyjątkowy umysł Simonsa, a także dowiedzieć się, w jaki sposób jego zagadkowy fundusz hedgingowy Renaissance Technologies zdominował rynki finansowe.

Autor bestsellerów i reporter „Wall Street Journal” Gregory Zuckerman znalazł odpowiedź!

Korzystając z bezprecedensowego dostępu do Simonsa i kilkudziesięciu aktualnych i byłych pracowników Renaissance, reporter „Wall Street Journal”, Gregory Zuckerman opowiada trzymającą w napięciu historię niesamowitego rewolucjonisty, który skupił wokół siebie zbuntowanych matematyków i zapoczątkował epokę quantów. To portret współczesnego Midasa, który podbił rynki finansowe i stworzył je na swój obraz i podobieństwo, a także opowieść o tym, co ta epoka oznacza dla nas wszystkich.

Dzięki tej książce poznasz przemilczaną historię tego, jak tajemniczy matematyk stał się pionierem algorytmicznego handlu i inwestorem wszech czasów.

W latach osiemdziesiątych i na początku lat dziewięćdziesiątych dwudziestego wieku, gdy Simons budował Renaissance, poważni inwestorzy trzymali się tradycyjnych technik. On sam wybrał inne podejście.

Jako światowej klasy matematyk, człowiek, który kiedyś zajmował się łamaniem kodów, miał przeczucie, że rynki finansowe zachowują się w uporządkowany sposób – ale nie w taki, który może wykryć ludzka intuicja i spostrzegawczość. Zatrudnił matematyków, fizyków i informatyków do gromadzenia ogromnej ilości danych historycznych i budowania algorytmów do ich przetwarzania. Po dziesiątkach lat zmagań jego podejście oparte na danych przyniosło efekty. Inni inwestorzy zaczęli stosować metody ilościowe Simonsa, co stało się inspiracją do rewolucji, która dotarła na Wall Street, do Doliny Krzemowej i wszędzie tam, gdzie wykonywane są prognozy.

Gdy Renaissance stał się ważnym graczem w świecie finansów, członkowie jego kierownictwa zaczęli wywierać wpływ również na inne obszary. Wysoki rangą dyrektor Robert Mercer jest bardziej niż ktokolwiek inny odpowiedzialny za zwycięską kampanię Donalda Trumpa w roku 2016, miał także wpływ na kampanię stojącą za brexitem. Pomimo swoich niezwykłych umiejętności prognozowania Simonsowi nie udało się przewidzieć, jak metody ilościowe wykorzystane przez jego współpracowników wpłyną na jego firmę i kraj.

O autorze:

Gregory Zuckerman jest autorem książki The Greatest Trade Ever oraz dziennikarzem w „Wall Street Journal”, gdzie pisze o firmach finansowych, osobowościach i transakcjach finansowych oraz o funduszach hedgingowych. Na łamach gazety porusza także inne tematy związane z inwestowaniem i biznesem. Trzykrotnie został laureatem Nagrody Geralda Loeba, najwyższego wyróżnienia w dziennikarstwie biznesowym. Zuckerman regularnie pojawia się w CNBC, Fox Business i innych stacjach telewizyjnych i radiowych oraz wygłasza wykłady na całym świecie.

Tytuł oryginalny: The Man Who Solved the Market: How Jim Simons Launched the Quant Revolution

Wydawca: MT Biznes

Data premiery: 29.05.2020

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Czy wynagrodzenie za czas urlopu lub choroby jest kosztem kwalifikowanym w ramach ulgi B+R – interpretacja ogólna MF

Czy wynagrodzenie za czas urlopu lub choroby jest kosztem kwalifikowanym w ramach ulgi B+R – interpretacja ogólna MF

Wynagrodzenie za czas urlopu lub choroby jest kosztem kwalifikowanym w ramach ulgi B+R. Potwierdził to Minister Finansów w interpretacji ogólnej wydanej w tej sprawie. Ulga badawczo-rozwojowa jest regulowana w art. 26e updof i art. 18d updop. Przepisy art. 26e ust. 2 pkt 1 updof i art. 18d ust. 2 pkt 1 updop stanowią, że za koszty kwalifikowane, tj. koszty uzyskania przychodów poniesione na działalność badawczo-rozwojową, uznaje się poniesione w danym miesiącu należności z tytułu zatrudnienia oraz sfinansowane przez płatnika składki z tytułu tych należności określone w ustawie o systemie ubezpieczeń społecznych, w takiej części, w jakiej czas przeznaczony na realizację działalności badawczo-rozwojowej pozostaje w ogólnym czasie pracy pracownika w danym miesiącu. W praktyce często zdarza się, że pracownicy wykonujący czynności w ramach prowadzonej przez pracodawcę działalności badawczo-rozwojowej chorują albo przebywają na urlopach.

Czytaj więcej

Zmiany w ustawie o Krajowej Administracji Skarbowej

Planowane jest zwiększenie kontroli nad importem oraz wwozem i wywozem środków pieniężnych do i z Unii Europejskiej.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.