KPI (ang. Key Performance Indicators), czyli kluczowe wskaźniki efektywności KPI, służą do pomiaru realizacji celów wyznaczonych przez organizację. KPI znajdują zastosowanie również w obszarze HR. Dzięki nim można określić stopień satysfakcji osób zatrudnionych oraz zbadać efektywność pracy. Prawidłowe wdrożenie wskaźników efektywności pozwala na wykrycie ewentualnych nieprawidłowości, a co za tym idzie, poprawienie stopnia zadowolenia z wykonywanej pracy. Osoby czerpiące satysfakcję z zadań pracują efektywniej i bardziej skupiają się na celach, jakie są stawiane przedsiębiorstwu.

Przykłady KPI w obszarzezadowolenia pracownika

Poziom satysfakcji pracowników

Jednym ze wskaźników w tym obszarze jest poziom satysfakcji pracowników. Żeby go zmierzyć, można przeprowadzić wśród personelu anonimową ankietę. Dzięki temu zauważymy, które obszary spełniają oczekiwania, a które jeszcze wymagają od zarządu dopracowania i zbadania przyczyn niezadowolenia. Należy pamiętać, że stopień satysfakcji pracownika przekłada się na efektywność jego pracy. Proces wdrożenia tego wskaźnika zostanie opisany w przykładzie poniżej.

Pozostałe 93% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Działalność gospodarcza – prawne aspekty zakładania firmy

Działalność gospodarcza – prawne aspekty zakładania firmy

Zgodnie z ustawą Prawo przedsiębiorców przedsiębiorcą jest osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca działalność gospodarczą. Działalnością gospodarczą jest zorganizowana działalność zarobkowa, wykonywana we własnym imieniu i w sposób ciągły.

Czytaj więcej

Finanse behawioralne, czyli dlaczego inwestorzy postępują nieracjonalnie?

Finanse behawioralne, czyli dlaczego inwestorzy postępują nieracjonalnie?

Neoklasyczna teoria rynku kapitałowego zakłada, że homo oeconomicus zawsze postępuje racjonalnie, a jego ewentualne błędy o podłożu psychologicznym nie mają wpływu na wycenę papierów wartościowych. Czy na pewno tak jest? Skąd w takim razie wzięły się finanse behawioralne i czym są? Jakie są główne przykłady nieracjonalności inwestora? O tym wszystkim i nie tylko przeczytają Państwo w dalszej części artykułu.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.