styczeń–luty 2006 r., seminaria w całej Polsce

Ponad 100 osób z 60 firm (prezesów, dyrektorów i specjalistów finansowych) uczestniczyło w cyklu seminariów pod hasłem „Controllingowy lunch z fachowcami” w ramach inicjatywy Solemis Group S.A. Mecenat Sztuki Controllingu. Celem tych spotkań było pokazanie jak w efektywnym zarządzaniu firmą pomagają nowoczesne narzędzia informatyczne wykorzystywane do budżetowania i controllingu. Seminaria prowadził dr Stefan Olech, pionier controllingu w Polsce, kierownik Akademii Controllingu Ośrodka Doradztwa i Treningu Kierowniczego w Gdańsku.

Dr Olech na konkretnych przykładach przekonywał jak ważne dla każdego przedsiębiorstwa jest bieżące analizowanie kosztów, porównywanie ich z planowanymi wartościami i reagowanie kierownictwa na odchylenia. Mówił m.in. o tym: jak planować na poziomie strategicznym, operacyjnym i dyspozycyjnym, jak prognozować i tworzyć scenariusze budżetowe, jak kontrolować i weryfikować przy zmieniających się czynnikach wewnętrznych i zewnętrznych, jak powinna wyglądać praca grupowa, zatwierdzanie budżetów cząstkowych i konsolidacja danych.

Na spotkaniach wiele dyskutowano nad efektywnym wykorzystaniem danych z firmowych systemów ERP przeznaczonych do controllingu i do tworzenia budżetów. Prezentowany przez specjalistów z Solemis kanadyjski system do budżetowania Prophix wzbudzał duże zainteresowania z powodu łatwości integracji z wykorzystywanymi w firmach różnymi systemami ERP oraz bardzo dobrze rozbudowanej w nim pracy grupowej przy tworzeniu i modyfikacji budżetu.

W ramach Mecenatu Sztuki Controlligu jest prowadzonych wiele form działania, a w tym m.in. bezpłatne spotkania dyskusyjne z udziałem uznanych autorytetów krajowych i zagranicznych na temat nowoczesnych form i narzędzi do zarządzania przedsiębiorstwem. Uzupełnieniem spotkań jest działalność edukacyjno-konsultingowa prowadzona w internecie www.solemis.com/MecenatControllingu. Mecenat Sztuki Controllingu, przeznaczony głównie dla prezesów, dyrektorów i dyrektorów finansowych, jest doskonałym forum wymiany doświadczeń i rozwiązywania praktycznych problemów związanych z zarządzaniem firmą w szybko zmieniających się warunkach rynkowych i globalizacji gospodarki.

Wiosną br. pod hasłem „Zarządzanie firmą przez cele” została uruchomiona druga edycja seminariów poświęconych nowoczesnym rozwiązaniom informatycznym wspomagającym efektywne zarządzanie firmami. Spotkania odbywają w marcu, kwietniu i maju w 8 miastach (Bydgoszcz, Gdańsk, Katowice, Lublin, Poznań, Rzeszów, Warszawa i Wrocław).

Druga edycja jest poświęcona wyznaczaniu celów biznesowych w firmie i skutecznej ich realizacji. W warunkach globalizacji i szybko zmieniających się warunków rynkowych zarządzanie przez cele wymaga stosowania wydajnych, elastycznych i prostych w użyciu narzędzi informatycznych wspomagających podejmowanie decyzji na wszystkich szczeblach zarządzania w firmie.

Głównymi tematami poruszanymi na spotkaniach są:

  •  Zrównoważona Karta Wyników (definiowanie perspektyw Karty Wyników),
  •  budowanie budżetów i planów operacyjnych,
  •  praca grupowa nad budżetem, odpowiedzialność według regionów,
  •  analiza marży sprzedaży na produktach według regionów (plan sprzedaży według regionów na podstawie sezonowości z poprzedniego roku),
  •  systematyczne monitorowanie i weryfikacja realizacji celów (ocena rentowności produktów według metody Pareto, weryfikacja budżetu kwartalnego, wzrost kosztów transportu),
  •  nowa wersja budżetu, zmiana kwartalna,
  •  procentowy wzrost kosztów paliwa i wpływ na wynik firmy,
  •  funkcjonalność produktów BI.

Zobacz również

e‑US z ułatwieniami dla spółek, fundacji i stowarzyszeń

Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym (e-US). Organizacje nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną (UPL-1), by rozliczać się elektronicznie.

Czytaj więcej

Sprzedaż przez platformy sprzedażowe z dodatkowym obowiązkiem raportowania

Sprzedaż przez platformy sprzedażowe z dodatkowym obowiązkiem raportowania

1 lipca 2024 r. mają wejść w życie przepisy zobowiązujące operatorów platform cyfrowych do gromadzenia i przekazywania administracji podatkowej informacji o sprzedawcach, którzy dokonali transakcji za pośrednictwem tych platform. Rząd przyjął projekt ustawy wprowadzającej te obowiązki.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.