Controlling i Rachunkowość Zarządcza 8/2006 (sierpień)

Controlling i Rachunkowość Zarządcza nr 8/2006 -

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF

Artykuły

Tekst otwarty nr 8/2006

XIV Kongres Controllerów "Nie ma sukcesu bez ryzyka"

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 8/2006

Dane i prognozy ekonomiczne

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 8/2006

Gospodarka Polski

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 8/2006

Spotkanie Koła Praktyków Controllingu

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 8/2006

Bank Centralny

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 8/2006

Rząd i polityka

Czytaj więcej
nr 8/2006

Controlling produkcji w branży cementowej

Studium przypadku: Efektywne zarządzanie produkcją wymaga dokonania oceny zapotrzebowania na produkty oraz możliwości wykorzystania zdolności produkcyjnych w stosunku do potrzeb rynku. Ważne jest, aby istniała zgodność między prognozami rynkowymi a tym co jest możliwe do wytworzenia.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 8/2006

Controlling w praktyce

Książka ta nie jest typowym wykładem teoretycznym. Bazuje bowiem na jednolitym przykładzie przedsiębiorstwa, który uzupełniono o odpowiednie wyjaśnienia potrzebne do zrozumienia prezentowanych rozwiązań praktycznych.

Czytaj więcej
nr 8/2006

Rozwiązania ewidencyjne dla działalności usługowej i handlowej

W ostatniej części cyklu na temat zmian wprowadzanych w planie kont prezentujemy rozwiązania ewidencyjne dla działalności usługowej i handlowej. Są to rozwiązania poparte praktycznym, rzeczywistym przykładem, funkcjonujące w przedsiębiorstwie Alfa.

Czytaj więcej
nr 8/2006

Praktyczne rady dotyczące wdrożenia modelu Activity Based Costing

Według metodologii ABC koszt jest miarą zużycia zasobów niezbędnych do realizacji działań. To bardzo ważne zdanie wymusza zmianę postrzegania problemu wysokich kosztów. Zgodnie z metodologią ABC wysoki koszt to skutek złego zarządzania organizacją pracy i dostępnymi zasobami.

Czytaj więcej
nr 8/2006

Rachunek kosztów działań w przedsiębiorstwie handlowym

Studium przypadku: Zalecaną metodą kalkulacji kosztów obsługi klienta w przedsiębiorstwach handlowych jest rachunek kosztów działań. Korzyści z jego zastosowania mogą odnieść nie tylko duże przedsiębiorstwa z rozbudowaną siecią dystrybucji, ale także małe jednostki.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 8/2006

Jakie znaczenie ma dobra lokalizacja

W jaki sposób informacje przestrzenne mogą wspierać zarządzanie? Nowe możliwości prezentuje J. Francica – redaktor Directions Media.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 8/2006

Zarządzanie wiedzą w tworzeniu nowych produktów

W jaki sposób przekształcić kapitał intelektualny firmy w nowe produkty i usługi? Spostrzeżeniami dzielą się K. Cormican i D. O'Sullivan z centrum badawczego Komputerowo Zintegrowanej Produkcji (CIM).

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 8/2006

Poprawa efektywności funkcjonowania firm rodzinnych

Czy istnieje „zespół cech dziedzicznych”, przesądzających o porażce bądź sukcesie familijnych interesów? Odpowiedzi udziela G.L. Sherman, ekspert Genus Resources, Inc.

Czytaj więcej
nr 8/2006

Trening praktyczny "System budżetowania w zarządzaniu projektami ‑ propozycja rozwiązania"

Czytaj więcej
nr 8/2006

Warto doceniać kapitał intelektualny

Bardzo często zasoby niematerialne są wymieniane jako najważniejszy, brakujący składnik bilansów finansowych przedsiębiorstw. Marginalizowanie tego składnika w wielu przypadkach doprowadziło do ogromnych różnic w wartościach wyceny księgowej i rynkowej przedsiębiorstw.

Czytaj więcej
nr 8/2006

Target costing to nie tylko metoda kalkulacji kosztów produktu

W praktyce gospodarczej rachunek kosztów docelowych nie powinien być rozpatrywany wyłącznie jako metoda kalkulacji kosztów produktu. Koncepcja ta bowiem zawiera w sobie specyficzną filozofię zarządzania, nie tylko kosztami, ale całym przedsiębiorstwem.

Czytaj więcej
nr 8/2006

Rachunek kosztów świadczeń medycznych w zarządzaniu efektywnością

Jednostki opieki zdrowotnej coraz szerzej sięgają po sprawdzone narzędzia i techniki zarządzania. Więcej jest certyfikatów na zgodność systemów zarządzania jakością z normami ISO serii 9000:2000. Częściej również pojawiają się pytania o rachunek kosztów świadczeń medycznych, co stanowi istotny krok w kierunku wdrożenia controllingu.

Czytaj więcej
nr 8/2006

Jak powinien wyglądać rachunek wyników sprzedaży

Problem: Powierzono mi obowiązki związanie z controllingiem sprzedaży. W związku z tym zbieram wszelkie możliwe doświadczenia związane z przygotowywaniem rachunku marży pokrycia kosztów w odniesieniu do tej sfery działalności przedsiębiorstwa. Chodzi o takie podejście, które pozwoli na optymalne wykorzystanie tego rachunku przy podejmowaniu decyzji w zakresie sprzedaży. Jakie są w tym obszarze praktyczne...

Czytaj więcej
nr 8/2006

Jakie są kryteria podziału przedsiębiorstwa na ośrodki odpowiedzialności

Problem: W naszym przedsiębiorstwie mamy spory bałagan organizacyjny. Według mnie do takiego stanu rzeczy przyczyniły się niezbyt wysokie umiejętności kierownicze poprzedniego zarządu. Aktualnie zarząd się zmienił. Pierwszym zadaniem, które postawili sobie jego członkowie, jest przeprowadzenie kompleksowych zmian organizacyjnych. W związku z tym faktem zbieramy doświadczenia związanie z podziałem przedsiębiorstwa...

Czytaj więcej
nr 8/2006

Wybór zewnętrznego doradcy dla przedsiębiorstwa

Problem: Poszukuję wykwalifikowanego doradcy w zakresie controllingu i budżetowania. Chodzi o osobę/firmę, która pomogłaby nam przejść przez cały proces wdrażania systemu budżetowania wspieranego systemem informatycznym. Oprogramowanie zostało już wybrane i o tę część wdrożenia się nie boję. Jednak chcę dokonać trafnego wyboru eksperta, który zająłby się częścią biznesową wdrożenia, współpracując także...

Czytaj więcej
nr 8/2006

Wdrożenie controllingu bez nadzoru zarządu

Problem: Jako dyrektor finansowy parę miesięcy temu podjęłam się zadania wdrożenia zinstytucjonalizowanego systemu controllingu w naszej organizacji (firma usługowa). Do tej pory zrobiliśmy już sporo. Odnoszę jednak wrażenie, iż zarząd przedsiębiorstwa w ogóle nie jest zainteresowany postępem prac. Moim zdaniem nie jest to korzystne zjawisko. Scedowany tylko na pracowników wyspecjalizowanej komórki...

Czytaj więcej
nr 8/2006

Zadania controllera przy ocenie realizacji budżetu

Problem: Wykorzystanie metody „powinno być – jest” podczas oceny realizacji budżetu przynosi przedsiębiorstwu wiele istotnych korzyści. Dzieje się tak jedynie wówczas, gdy funkcja controllera w tej metodzie jest stosowana właściwie. Moim zdaniem w naszej organizacji tak nie jest, bowiem controller to prawdziwa „wyrocznia”; człowiek do wszystkiego, który zna rozwiązania wszystkich „bolączek”. Proszę...

Czytaj więcej
nr 8/2006

Kokpit menedżera w podejmowaniu decyzji zarządczych

Studium przypadku: Sytuacja rynkowa wymusza na współczesnym przedsiębiorstwie szybkie podejmowanie trafnych decyzji zarządczych. Dlatego też praktycy w zakresie zintegrowanych systemów zarządzania muszą opracowywać takie systemy wspomagania decyzji, które przyczyniają się do wykorzystania potencjału przedsiębiorstwa. Systemy te pozwalają także na unikanie ryzyka związanego z prowadzeniem biznesu.

Czytaj więcej
nr 8/2006

Monitorowanie wyników za pomocą Balanced Scorecard i narzędzi Business Intelligence

W poprzedniej części cyklu staraliśmy się pokazać, w jaki sposób można wykorzystać narzędzia Business Intelligence do wsparcia procesu controllingu i realizacji zadań controllera. Tym razem udowodnimy, iż dzięki systemom BI z Balanced Scorecard można uczynić „żyjące” narzędzie do codziennego i bieżącego monitorowania realizacji strategii.

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.