Controlling i Rachunkowość Zarządcza 7/2011 (lipiec)

Controlling i Rachunkowość Zarządcza nr 7/2011 -

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF

Artykuły

Tekst otwarty nr 7/2011

Polityka pieniężna

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 7/2011

Polityka fiskalna

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 7/2011

Na kongresie Międzynarodowego Stowarzyszenia Controllerów stawiano na rozwój

W dniach 26–27 maja 2011 r. odbył się kongres Międzynarodowego Stowarzyszenia Controllerów. Temat przewodni tegorocznego kongresu brzmiał „Cała naprzód – rozwój przez controlling”.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 7/2011

Gospodarka Polski

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 7/2011

Kongres Controllerów skoncentrowany na funkcji, zadaniach i roli controllera, jako partnera kadry menedżerskiej

Za nami XIX Kongres Controllerów – wydarzenie, które od wielu lat organizuje Akademia Controllingu Ośrodka Doradztwa i Treningu Kierowniczego w Gdańsku. Tym razem miejscem obrad dorocznego zjazdu controllerów był Hotel „Scandic” w Gdańsku.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 7/2011

Dane i prognozy ekonomiczne

Czytaj więcej
nr 7/2011

Korzystanie z kolekcji w VBA – kolekcja czy słownik?

Problem: W swoich makrach bardzo często korzystam z kolekcji. To pozwala mi w łatwy sposób umieścić te same obiekty w jednej grupie. Kolekcję wykorzystuję także do pobrania unikatowych wartości z zakresu komórek (później przenoszę je do tablicy i wypełniam nimi pole kombi lub pole listy na formularzu). Niedawno przeczytałem, że jako alternatywę można stosować obiekt Dictionary – słownik, który daje...

Czytaj więcej
nr 7/2011

EVA, czyli skąd się bierze wartość firmy?

„Jest bardziej niż prawdopodobne, że w okresie następnych dziesięciu lat wartość dla akcjonariuszy stanie się globalnym standardem pomiaru wyników przedsiębiorstwa”.

A. Rappaport

Czytaj więcej
nr 7/2011

Analiza konkurencji i czynników marketingowych decydujących o sukcesie rynkowym przedsiębiorstwa

Konkurowanie na rynku jest związane z rywalizacją pomiędzy poszczególnymi przedsiębiorstwami o ograniczone zasoby, które są w dyspozycji konsumentów. Nabywca wybiera spośród dostępnych propozycji, a każde ze współzawodniczących przedsiębiorstw przekonuje go do swojej oferty.

Czytaj więcej
nr 7/2011

Wdrażanie Value Based Management

Problem: Jak uniknąć błędów przy wdrażaniu systemu Value Based Management i zwiększyć znacznie wartość firmy? Proszę o przykłady z praktyki.

Czytaj więcej
nr 7/2011

Zasobowy rachunek kosztów w Niepublicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej

Zasobowy rachunek kosztów (ZRK, Resource Consumption Accounting, RCA) to narzędzie rachunkowości menedżerskiej, które koncentruje się na dostarczaniu rzetelnej informacji umożliwiającej optymalizowanie kosztów. Pozwala na lepszą kontrolę posiadanych zasobów i ich kosztów niż tradycyjne metody kalkulacji.

Czytaj więcej
nr 7/2011

Okno dialogowe

Problem: Często widzę w makrach opcję, która wyświetla okienko dialogowe, w którym użytkownik jest poproszony o zaznaczenie katalogu lub kilku plików. W jaki sposób najprościej wyświetlić takie okienko? Czy łatwo jest pobrać np. pełne ścieżki do tych plików? W końcu, jak zmusić użytkownika do tego, aby wybrał np. dwa pliki?

Czytaj więcej
nr 7/2011

Identyfikacja zasobów przedsiębiorstwa na potrzeby budowy modelu rachunku kosztów działań

Zasoby przedsiębiorstwa są jednym z trzech podstawowych elementów rachunku kosztów działań. Właściwa identyfikacja zasobów i przypisanie ich do wykonywanych procesów i działań stanowi warunek konieczny prawidłowej kalkulacji kosztów w modelu rachunku kosztów działań.

Czytaj więcej
nr 7/2011

Analiza procesu gromadzenia i przetwarzania informacji o kosztach w przedsiębiorstwie ciepłowniczym

Zarządzanie przedsiębiorstwem ciepłowniczym w zmiennych warunkach działania powoduje wzrost zapotrzebowania kierownictwa na szybkie, realne, selektywne i wielowymiarowe informacje o kosztach. Źródłem tych informacji powinien być sprawnie funkcjonujący w tym przedsiębiorstwie rachunek kosztów.

Czytaj więcej
nr 7/2011

Graficzny edytor zapytań SQL na przykładzie MS Query

Niniejsze opracowanie jest ostatnią częścią cyklu na temat edytora zapytań SQL. W tym numerze proponujemy także przykłady praktyczne krok po kroku.

Czytaj więcej
nr 7/2011

Excel – przegląd funkcji statystycznych

Artykuł ten poświęcony jest najważniejszym funkcjom statystycznym Excela. Funkcje z tej grupy – obok matematycznych – stanowią najliczniejszą kategorię funkcji arkuszowych. Nie jest to jednak grupa zbyt zwarta – ich przeznaczenie, budowa, a także popularność wśród użytkowników są bardzo zróżnicowane.

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.