Controlling i Rachunkowość Zarządcza 5/2012 (maj)

Controlling i Rachunkowość Zarządcza nr 5/2012 -

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF

Artykuły

Tekst otwarty nr 5/2012

Gospodarka Polski

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 5/2012

Dane i prognozy ekonomiczne

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 5/2012

„To BI or not to BI”, czy biznes potrzebuje Business Intelligence?

Studenci zrzeszeni w kole naukowym Scientia Ingenium Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach postanowili zorganizować konferencję na temat Business Intelligence. Pomysł był odważny, a plan realizacji szalony.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 5/2012

Polityka pieniężna

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 5/2012

Rola controllingu w zapewnieniu długotrwałego funkcjonowania przedsiębiorstwa

W dniach 22–24 maja 2012 r. w ekskluzywnym sopockim MERA Hotel & SPA odbędzie się XX Kongres Controllerów organizowany przez Ośrodek Doradztwa i Treningu Kierowniczego w Gdańsku.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 5/2012

Polityka fiskalna

Czytaj więcej
nr 5/2012

Rola planowania finansowego w praktyce

Menedżerowie nie mogą zarządzać przedsiębiorstwami i podejmować decyzji zarządczych tylko na podstawie analizy danych ex post. Bardzo ważne w procesie zarządzania jest spoglądanie w przyszłość i prognozowanie tego, co może się zdarzyć (opracowywanie scenariuszy ex ante).

Czytaj więcej
nr 5/2012

Rachunkowość zarządcza jako źródło informacji dla sprawozdań finansowych sporządzanych według MSR/MSSF

W ostatniej, IV części cyklu omawiamy kolejne przykłady sytuacji, w których spełnienie wymogów MSSF jest możliwe dzięki rachunkowości zarządczej.

Czytaj więcej
nr 5/2012

Planowanie przyszłych wpływów i wydatków z tytułu należności i zobowiązań

Jednym z ważniejszych aspektów zarządzania przedsiębiorstwem jest utrzymanie jego płynności finansowej. W tym zadaniu bardzo istotna jest informacja na temat zarówno przyszłych wpływów z powstałych należności, jak i przyszłych planowanych wydatków wynikających z powstałych zobowiązań.

Czytaj więcej
nr 5/2012

Optymalizacja decyzji inwestycyjnych związanych z zakupem lub sprzedażą akcji

W praktyce mamy do czynienia z dwoma rodzajami technik analizy rynku kapitałowego. Na ich podstawie inwestorzy podejmują decyzję o zakupie lub sprzedaży, po określonej cenie, papierów wartościowych na giełdzie.

Czytaj więcej
nr 5/2012

Porównanie serii na wykresie

Problem: Jestem analitykiem i często zestawiam ze sobą dane, porównuję je ze względu na konkretne zmienne. Chciałbym poznać jakieś ciekawe sztuczki, triki, które pozwoliłyby przedstawić te różnice w sposób wizualny, obrazowy – tak aby były one widoczne na pierwszy rzut oka.

Czytaj więcej
nr 5/2012

Od czego zacząć weryfikację rachunku kosztów?

Wielu praktyków często staje przed zadaniem weryfikacji funkcjonującego w firmie rachunku kosztów. Co zrobić, aby ten nowy rachunek był efektywny i zaspokajał wszystkie potrzeby informacyjne? Na co zwrócić uwagę przy wyborze metody? Na te kluczowe pytania odpowiadamy w niniejszym dwuczęściowym cyklu.

Czytaj więcej
nr 5/2012

Jak określać jakość analiz?

Problem: Jak w praktyce określana jest jakość różnego rodzaju analiz? Nie chodzi mi o porównanie np. trafności jednego typu analizy, ale o porównanie różnych ich rodzajów. Na przykład w jakim stopniu drill down z dokładnością do kanału sprzedaży, regionu/sklepu, handlowca, grupy asortymentowej/produktu jest lepszy od analizy czynników wpływających na elastyczność popytu?

Czytaj więcej
nr 5/2012

Zapisanie arkusza w formacie PDF

Problem: Czy Excel pozwala zapisać dane (zakres komórek arkusza) bezpośrednio do formatu PDF? Z tego, co zdążyłem się zorientować, w Excelu 2003 nie było takiej możliwości, natomiast nowsza wersja Excela jest pod tym względem bardziej przyjazna.

Czytaj więcej
nr 5/2012

Zarządzanie wizualne na przykładzie regionalizacji

Zarządzanie wizualne ma na celu nie tylko wspieranie prezentacji, ale przede wszystkim wspomaganie podejmowania decyzji. Kontekstowa, graficzna lokalizacja informacji ułatwia procesy analityczne dokonywane przez odbiorców zestawień i raportów. W tym opracowaniu pokażemy kilka sposobów na przejście od danych zebranych w formie tabelarycznej do informacji graficznej.

Czytaj więcej
nr 5/2012

Pięć kroków do wyboru najlepszego oprogramowania

Analitycy firmy Gartner przewidują, że wartość światowego rynku IT w 2012 r. wzrośnie o 3,7%. Choć w Europie Zachodniej proces ten ma być spowolniony ze względu na kryzys w strefie euro, nie należy zapominać o korzyściach płynących z wdrożenia nowoczesnych technologii.

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.