Controlling i Rachunkowość Zarządcza 12/2011 (grudzień)

Controlling i Rachunkowość Zarządcza nr 12/2011 -

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF

Artykuły

Tekst otwarty nr 12/2011

Otwarcie pierwszego biura CIMA w Polsce

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 12/2011

Gospodarka Polski

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 12/2011

Dane i prognozy ekonomiczne

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 12/2011

Polscy CFO: młodzi i ambitni

Międzynarodowe badanie przeprowadzone przez firmę doradztwa personalnego Michael Page pokazuje, że polscy dyrektorzy finansowi mają dużo większy zakres odpowiedzialności niż ich koledzy z innych krajów. Częściej też od nich aspirują do pozycji dyrektora zarządzającego.

Czytaj więcej
nr 12/2011

Systemowe ujęcie controllingu operacyjnego źródłem poprawy wyników przedsiębiorstwa

Kalkulacja i analiza wyników finansowych pozwalają ocenić rezultaty działalności przedsiębiorstwa. Natomiast przyczyny kształtowania wyników tkwią w zarządzaniu jego produktami, procesami i zasobami.

Czytaj więcej
nr 12/2011

Kalendarz w komórce

Problem: Natrafiłem kiedyś na bardzo ciekawy plik Excela, w którym była możliwość wyświetlenia kalendarza. Bardzo mnie to zaciekawiło, bo wprowadzanie dat do komórek arkusza jest wbrew pozorom dosyć skomplikowane – nie każdy wie, w jakiej kolejności trzeba wpisywać dane, a także jakiego separatora użyć. Czy jest możliwość, aby np. po dwukrotnym kliknięciu w dowolną komórkę wyświetlał się kalendarz...

Czytaj więcej
nr 12/2011

Model 12 poziomów dojrzałości w kalkulacji kosztów – część VI

Artykuł ten prezentuje opis jedenastego i dwunastego poziomu z modelu 12 poziomów dojrzałości w kalkulacji kosztów1, który został opublikowany przez Międzynarodową Federację Księgowych (International Federation of Accountants, IFAC). Cykl opracowań na ten temat publikowaliśmy w numerach 5/2011, 6/2011, 9/2011, 10/2011 oraz 11/2011 miesięcznika.

Czytaj więcej
nr 12/2011

Przebieg procesu fuzji i przejęć

W poprzednim numerze miesięcznika opisaliśmy, jakie są ekonomiczne przesłanki fuzji i przejęć, jakie korzyści i jakie straty mogą być związane z takimi transakcjami. Sama transakcja składa się z kilku etapów, które powinny być odpowiednio przeprowadzone w celu pomyślnego zakończenia transakcji.

Czytaj więcej
nr 12/2011

Jak oceniać efektywność inwestycji w obligacje

Problem: W jaki sposób dokonywać bezpiecznych inwestycji? Pytanie to jest szczególnie istotne w okresie dużej niepewności na rynkach finansowych, a przede wszystkim na rynkach akcji, oraz ze względu na kłopoty, jakie przeżywają takie instytucje finansowe, jak banki inwestycyjne i hipoteczne.

Czytaj więcej
nr 12/2011

Słabości tradycyjnych metod wytwarzania rozwiązań IT

W opracowaniu tym prezentujemy listę sześciu słabości tradycyjnych modeli współpracy klientów i dostawców IT w zakresie wytwarzania oprogramowania. Jako alternatywę wskazujemy jedną ze zwinnych (agile) metod: Scrum, która pozwala znacznie ograniczać ryzyko wprowadzania nowych produktów, szybciej przynosi oczekiwane korzyści biznesowe oraz zmniejsza budżety projektów.

Czytaj więcej
nr 12/2011

Jak zabezpieczyć proces zawierania umów?

Problem: W zasobach archiwalnych miesięcznika znalazłem kilka materiałów odnośnie do badania wiarygodności kontrahentów i metod zabezpieczania się przed tymi nierzetelnymi. Czy mogę prosić o analizę tego zagadnienia także od strony instytucji, które zajmują się rejestrem takich dłużników?

Czytaj więcej
nr 12/2011

Identyfikacja działań na potrzeby wdrożenia rachunku ABC w przedsiębiorstwie ciepłowniczym

Rachunek kosztów działań (ABC) bazuje na założeniu, że czynnikiem generującym koszty wytwarzania i dystrybucji ciepła są działania realizowane w przedsiębiorstwie ciepłowniczym. W rachunku tym szczególną wagę przywiązuje się do lepszego powiązania ponoszonych kosztów z przyczynami ich powstawania.

Czytaj więcej
nr 12/2011

Koncepcja mapy strategii jednostki samorządu terytorialnego

Zadaniem samorządu gminnego jest bieżące i nieprzerwane zaspokajanie zbiorowych potrzeb ludności w drodze świadczenia usług powszechnie dostępnych. Jednym z największych problemów występujących w samorządach gminnych jest konkurencja o zasoby będące w ich dyspozycji.

Czytaj więcej
nr 12/2011

Utworzenie i instalacja dodatku

Problem: Mam kilka ciekawych makr, z których regularnie korzystam.Niestety, są one umieszczone w skoroszycie makr osobistych, a co za tym idzie, mogę z nich korzystać tylko w pojedynczym pliku. Zastanawiam się, co trzeba zrobić, aby móc ich używać w innych plikach lub aby inne osoby w pracy również miały do nich dostęp. Słyszałem, że istnieją w Excelu dodatki, które to umożliwiają, jednak kompletnie...

Czytaj więcej
nr 12/2011

Piszemy makra...  Ostatni niepusty wiersz

W numerze 11/2011 miesięcznika prezentowaliśmy kilka interesujących sposobów na ustalenie ostatniego niepustego wiersza w pojedynczej kolumnie danych. Artykuł ten  stanowi drugą i ostatnią część cyklu poświęconą temu zagadnieniu.  Tak jak w poprzednim przykładzie, także tym razem omówimy cztery sposoby na osiągnięcie tego celu. Będą to: popularna właściwość UsedRange, metoda SpecialCells z ustawionym...

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.