Rozwiązania z zakresu ujednoliconej komunikacji cieszą się coraz większym zainteresowaniem polskich przedsiębiorców. Według danych IDC1 w 2016 r. wartość polskiego rynku tego typu rozwiązań osiągnie 140 mln dol. Wpływ na ten wynik, bez wątpienia, miało wprowadzenie UCaaS. Co to jest i dlaczego firmy tak chętnie wybierają to rozwiązanie?

Unified Communication (UC), czyli ujednolicona komunikacja, to system, który ma na celu ułatwienie porozumiewania się między pracownikami firmy za pomocą różnych kanałów komunikacji: od szybkich wiadomości tekstowych, takich jak SMS czy czat, po wideokonferencje z możliwością edytowania dokumentów.

Nic więc dziwnego, że firmy coraz chętniej korzystają z systemów ujednoliconej komunikacji, a polski rynek UC rośnie w tempie 20% rocznie. Dostawcy tego typu rozwiązań, wychodząc naprzeciw potrzebom przedsiębiorców, oferują również Unified Communication as a Service, czyli ujednoliconą komunikację jako usługę. Na czym polega to rozwiązanie i czym różni się od swojej pierwotnej wersji?

Komunikacja z chmury

Unified Communication as a Service (UCaaS) to nowoczesne rozwiązanie, które obejmuje standardowe funkcje Unified Communication, czyli usługi:

  • komunikacji tekstowej (Messaging),
  • zarządzania obecnością (Presence),
  • głosowe (telefoniczne) oraz wideokonferencji,
  • czatu.

Technologia ta łączy wiele kanałów komunikacyjnych w jedną, prostą w obsłudze platformę i, w przeciwieństwie do UC, nie wymaga wdrażania kosztownego oraz skomplikowanego systemu w przedsiębiorstwie, ponieważ świadczona jest w chmurze. UCaaS to przede wszystkim dużo krótszy czas wdrożenia rozwiązania oraz jego elastyczność. Dzięki temu, że usługa oparta jest na chmurze, przedsiębiorstwo nie musi posiadać dedykowanych zasobów technicznych, gdyż utrzymanie i administrowanie systemem spoczywa na dostawcy rozwiązania – mówi Jarosław Pazgrat, dyrektor zarządzający firmy MCX Telecom.

Korzyści dla biznesu

Wdrożenie UCaaS w firmie niesie za sobą szereg korzyści. Technologia ta, dzięki wyposażeniu wszystkich użytkowników w kompletny zestaw funkcji ujednoliconej komunikacji oraz pracy grupowej, podnosi produktywność całego przedsiębiorstwa. Firmy zyskują proste i wygodne zarządzanie systemem, a jej pracownicy, dzięki stałemu dostępowi do najświeższych informacji, są bardziej osiągalni i łatwiej reagują na zgłoszenia.

Usługa łączy ze sobą rozproszone, aktywne zespoły robocze za pomocą urządzeń mobilnych oraz daje możliwość prowadzenia wielostronnych wideokonferencji z dowolnego miejsca i urządzenia. W ten sposób firmy zyskują wyższą jakość wykonywanej pracy zdalnej oraz zespołowej. Warto wspomnieć, że UCaaS to również niższe koszty prowadzenia firmy.

Usługa rozliczana jest w modelu opexowym, polegającym na tym, że przedsiębiorstwo ponosi jedynie koszty związane z utrzymaniem rozwiązania. Ponadto firma płaci za tyle licencji, ile wykorzystuje (tzw. pay per use) i może elastycznie zwiększać lub zmniejszać ich liczbę w zależności od zapotrzebowania – mówi Jarosław Pazgrat.

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Źródło: Strefa Biznesu

Zobacz również

Ministerstwo Finansów pracuje nad zmianami w pkpir od 1 stycznia 2025 r.

Minister Finansów przygotował projekt rozporządzenia w sprawie zmian w pkpir. Proponowane zmiany są związane z koniecznością dostosowania pkpir do wprowadzanego od 1 stycznia 2025 r. kasowego PIT.

Czytaj więcej

Kiedy pracodawca odpowiada za faktury sfałszowane przez pracownika?

Kiedy pracodawca odpowiada za faktury sfałszowane przez pracownika?

Odpowiedzialność podatników VAT za „puste” lub fałszywe faktury to wciąż gorący temat. W praktyce zdarzają się sytuacje, gdy takie faktury wystawi pracownik, bez wiedzy i zgody pracodawcy. Pojawia się wówczas pytanie, kto w takich przypadkach obowiązany jest do zapłaty kwoty podatku wskazanej na fakturze – pracodawca czy pracownik?

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.